| کد خبر: 90341 |

اعلام ایجاد بستر آزمون واقعی V۲X توسط شرکت Nissan، شرکت Savari، دانشگاه کالیفرنیا برکلی و شهر سانی‌ویل

تین‌نیوز| طرح شهر هوشمند، راهکارهای نوآورانه‌ای را برای کاهش ترافیک، افزایش آلاینده‌ها و ایمنی عمومی ارائه می‌دهد.

شرکت نیسان موتورز، شرکت Savari، پیشرو در زمینه فناوری ارتباطات ایمن V2X، مرکز PATH در دانشگاه برکلی کالیفرنیا، یک مرکز پیشرو در تحقیقات سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند و شهر سانی‌ویل در ایجاد یک بستر آزمون واقعی V2X به گستردگی 4.63 مایل مربع شامل سه تقاطع عمومی در شهر سان‌ویل کالیفرنیا همکاری کرده‌­اند.

اکنون کاربردهای شهر هوشمند شرکت Savari، در 130 مایل مربع از جاده‌ها پیاده­‌سازی شده است. برمبنای چشم‌انداز نوآوری شرکت نیسان برای ایجاد بستر آزمون V2X، مرکز PATH واحدهای کنار جاده‌ای StreetWAVETM ساخت شرکت Savari را با همکاری شهر سانی‌ویل مستقر نموده و پروژه را با مشارکت شرکت نیسان در آگوست 2015 آغاز نموده است که برای دریافت داده‌های آن تا امروز ادامه دارد.

این بستر آزمونی V2X نشان می‌دهد که چطور داده‌ها می­‌توانند بین خودروهای در حال حرکت و زیرساخت‌های بی‌سیم ثابت با استفاده از DSRC (ارتباطات اختصاصی برد کوتاه) در باند فرکانسی 5.9 گیگاهرتز به صورت قابل اعتماد مبادله شوند.

داده جمع‌آوری شده، برای بهبود جریان ترافیکی بلادرنگ و به منظور برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری زیرساخت حمل‌ونقل آنالیز می‌شود. به‌علاوه همان‌طور که شرکت نیسان برای پیشرفت فناوری‌ سامانه‌های رانندگی خودران تلاش می‌­کند، دسترسی به ارتباطات V2X می‌تواند به توسعه بیشتر توانایی­‌های‌‌ خودروهای خودران بیانجامد.

از زمان اجرای آن، پایلوت شهر سانی‌ویل در حال آزمون نقش ارتباطات V2X و مزایای بالقوه آن در زمینه کاهش ترافیک، بهبود صرفه‌­جویی در مصرف سوخت و ایمنی عمومی است. برای مثال، بخش حمل‌ونقل سانی‌ویل از این داده‌ها به منظور بهبود عملکرد چراغ­‌های راهنمایی موجود در تقاطع­‌ها  و آماده‌سازی آنها برای خودروهای کاملا خودران استفاده می‌کند.

فناوری V2X با کنترلرهای ترافیکی شهر یکپارچه می­‌شود و با استفاده از حسگرهای رادیویی، داده­‌های بین خودروها و چراغ­‌های راهنمایی و بالعکس را مبادله می­‌کند. همکاری شرکت نیسان با این پروژه، با هدف ارزیابی‌های بیشتر فناوری DSRC (یک کانال ارتباطات بی‌سیم برد کوتاه که به خودروها اختصاص داده شده است تا ارتباطات بین آنها با یکدیگر و یا زیرساخت‌های کنارجاده‌ای را برقرار کند) به عنوان یک سامانه V2X بالقوه که امروز می‌تواند اجرایی شود، صورت گرفته است.

به میزانی که به تعداد خودروهای مرتبط افزوده ‌شود، شهر‌ها نیز خدمات حمل‌ونقل هوشمند بیشتری را برای برقراری ارتباط خودروها با محیط اطرافشان پیاده‌­سازی می‌کنند. شهر سانی‌ویل پیشگام در ایجاد یکی از اولین بسترهای آزمون واقعی V2X است. با همکاری بخش‌های خصوصی جهت ارزیابی فناوری‌های جدید، شهر سانی‌ویل نقش رهبری را به‌عهده گرفته‌است تا حین کسب تجربه‌های با ارزش، ببیند که چگونه می‌تواند بطور بالقوه فناوری‌های جدیدی را اجرایی کند که بتوانند برای عموم سودآور باشند.

با توجه به تشکل­‌های متعددی که تقاضاهای به سرعت در حال افزایش در زمینه زیرساخت حمل­‌ونقل خود را طی ده­‌های آینده تجربه خواهند کرد، وزارت حمل‌ونقل آمریکا (USDOT) برنامه چالش شهر هوشمند خود را اعلام نموده است. برنامه چالش شهر هوشمند USDOT یک رقابت در سطح کشور است که به منظور پاسخ به این چالش‌ها و با نگاه به این موضوع طراحی شده‌است که فناوری‌های جدید چگونه می‌توانند امکانات حمل‌ونقل را بهتر به یک شبکه تعاملی متصل کنند.

تعداد 78 شهر متوسط قبل از 4 فوریه با امید به برنده‌شدن مبلغ 50 میلیون دلار و بدست آوردن فرصتی برای استقرار فناوری‌های ایمن در شهرشان، پیشنهادهای خود را ارسال کرده‌­اند.
به علاوه، دولت آمریکا اخیراً دیدگاهش را در ارتباط با ایجاد سامانه حمل‌ونقل قرن 21 مطرح کرد که شامل یک سرمایه‌گذاری 10 ساله حدوداً 4 میلیارد دلاری برای شتاب­‌بخشی به توسعه و بکارگیری خودران­‌سازی ایمن خودروها از طریق پروژه‌های دنیای واقعی است.

شرکت Savari با نصب نود درصد واحدهای کنارجاده‌ای(‌RSU) و پنجاه درصد واحدهای درون خودرویی(OBU) در شش بستر مهم آزمون عمومی در سراسر آمریکا، یک ارائه‌دهنده‌ پیشرو در زمینه فناوری ارتباطات V2X  به‌شمار می‌آید. نکات برجسته موارد آزمون V2X این شرکت عبارتند از:
بیش از 14.9 میلیون مایل آزمون عمومی OBU
391 هزار ساعت آزمون عمومی OBU و
پوشش 130 مایل مربع از جاده­‌ها بوسیله RSUها
نظرات داده‌شده در ارتباط با این خبر:
دکتر مارتین سیرهویز (Maarten Sierhuis) مدیر پژوهش مرکز تحقیقاتی شرکت نیسان در دره سیلیکون‌ می‌گوید:
« همان‌طور که ما به توسعه فناوری‌های رانندگی خودکار برای ارائه در چهار سال آینده و بعد از آن ادامه‌ می‌دهیم، می‌دانیم که توجه به استفاده از فناوری هوش مصنوعی در رانندگی خودکار شهری، موضوع مهمی است. همانطور که در باره چگونگی استفاده از فناوری V2X به عنوان یک حسگر داده اضافی توسط سامانه خودکار مطالعه می‌کنیم، این بستر آزمون واقعی در اطراف مرکز تحقیقاتی ما باعث می­‌شود تا این نوع پژوهش‌ها را بطور موثری انجام دهیم. همچنین ما به دنبال این هستیم که چگونه می‌توان از زیرساخت‌های مرتبط و هوش مصنوعی استفاده کرد تا برنامه‌ریزی مسیر برای خودروهای خودران و جریان ترافیکی در مسیر را بهینه کرد. »

راوی پوالا (Ravi Puvvala) مدیرعامل Savari می‌گوید: « ما از تخصص فناوری V2X در زمینه استقرار واحدهای کنار جاده­‌ای، تحلیل داده­‌های جمع‌­آوری شده و تبدیل آن به اطلاعات قابل بهره‌­برداری برای شهرها برخورداریم که می‌تواند ترافیک، کیفیت هوا و ایمنی را بهبود بخشد.شهر سانی‌ویل با چشم‌انداز خود در ایجاد سامانه حمل‌نقل قرن 21ام یک برخورد ترقی­‌خواهانه دارد. ما از شرکای خود، PATH و نیسان برای همکاری ایشان در این پایلوت مهم V2X تشکر می‌کنیم. »

گلن هندریکز (Glen Hendricks) شهردار سانی‌ویل می‌گوید: « به عنوان قلب دره سیلیکون، سانی‌ویل همیشه بر روی راه‌هایی برای ایجاد یک شهر هوشمند‌تر، ایمن­‌تر و مرتبط­‌تر تمرکز دارد. مشارکت در پروژه‌های پایلوت مانند این پروژه، یک برد-برد واقعی است، نه تنها از فناوری‌های پیشرفته در آینده حمایت می‌کند، بلکه داده‌های کاربردی را به ما ارائه می‌دهد که امروز بتوانیم از آنها استفاده کنیم تا جاده‌های خود را برای جامعه، ایمن­‌تر و کارآمدتر بسازیم. »

دکتر چینگ-یاوو چان (Ching Yao Chan)، مدیر برنامه ایمنی در مرکز PATH دانشگاه برکلی می‌گوید: « ما قصد داریم تا راهکار پیشرفته‌ای که نیازهای رو به رشد در جاده‌های کالیفرنیا را برآورده می‌کند، توسعه دهیم و بطور خاص، قدردان فرصت همکاری با نیسان و سایر شرکا به منظور گسترش استقرار فناوری‌های V2X  هستیم. شهر سانی‌ویل چالشی را به ما نشان داد که اکثر شهرهای کالیفرنیا با آن روبرو هستند، که چطور رشد ترافیک را با زیرساخت‌های جاده‌ای موجود مدیریت کنیم. از آنجایی‌که شهرداری‌های سراسر ایالت طلائی به دنبال استقرار فناوری‌های شهر هوشمند و اقدامات آن هستند، نتایج این بستر آزمون V2X فراتر از سانی‌ویل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.