| کد خبر: 87383 |

شرایط احراز محل سکونت مالکان خودروها هنگام نقل و انتقال اعلام شد

تین نیوز | سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به برخی مشكلات مراجعان به مراكز نقل و انتقال خودروها، شرایط و مدارك لازم برای احراز محل سكونت مالكان خودروها را اعلام كرد.

 

سرهنگ سعید روحی گفت: برابر دستورالعمل صادره، ارائه یكی از مدارك زیر شامل سند مالكیت منزل مسكونی به نام مالك وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسكونی به نام مالك وسیله نقلیه و جواز كسب معتبر به نام مالك وسیله نقلیه برای احراز محل سكونت الزامی است.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی كه این مدارك را ندارند، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذكر آدرس محل سكونت والدین كه به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، ارائه معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه كاركنان دولت و نیروهای مسلح) با ذكر آدرس محل سكونت كاركنان مزبور از دیگر مدارك برای احراز محل سكونتشان است.

سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا با بیان اینكه متقاضیانی كه مدعی هستند با پدر و مادر خود زندگی می‌كنند، ارائه سند استیجاری یا ملكی به نام پدر یا مادرشان الزامی است، افزود: مالكانی كه منزلشان به نام همسرشان است می‌توانند با ارائه این سند نسبت به احراز محل سكونت خود اقدام كنند.

به گفته وی، افرادی كه هیچكدام از این مدارك را ندارند بر اساس محل صدور شناسنامه پلاك وسیله نقلیه دریافت می‌كنند.

سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا درمورد صدور پلاك وسیله نقلیه برای سازمان‌ها، كارخانجات و شركت‌ها نیز گفت: برای این دسته از متقاضیان ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی كه حداكثر دو سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد، الزامی است و پلاك بر اساس شهرستان محل ثبت شركت با ذكر آدرس دقیق محل فعالیت صادر می‌شود.

وی تصریح كرد: برای این متقاضیان در صورتیكه دارای شعبه یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری كه سازمان، كارخانه و یا شركت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذكر آدرس دقیق محل شعبه پلاك مالكیت وسیله نقلیه صادر می‌شود.

سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا با بیان اینكه دفترچه تامین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ كد پلاك از دیگر مدارك احراز محل سكونت یا فعالیت مالكان است، افزود: در صورت عدم احراز محل سكونت با ارائه مدارك فوق، ارائه مدارك تكمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.

وی تصریح كرد: برای ساكنین شهرها و روستاهای مرزی كه در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مكان كرده‌اند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود هستند، ارائه خدمات شماره‌گذاری با ارائه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا گفت: در صورت ارائه سایر مدارك توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسكونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی كه به تایید شورای اسلامی محل رسیده، نامه های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهاد كشاورزی(عشایر) ارائه خدمات صرفا در صورت احراز محل سكونت با نظر مدیر فنی انجام می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.