| کد خبر: 79751 |

جلسه چند وزیر کره ای برای پیگیری حضور پر رنگ تر کیا و هیوندای در بازار ایران

رقابت در بازار خودروی ایران ترسناک است

تین نیوز | دو خودروساز مهم کره‌ای، هیوندای و کیا، در سال‌های پیش از تحریم توانسته بودند حضور تثبیت شده‌ای در بازار ایران داشته باشند. در فاصله سال‌های 2009 تا 2011 متوسط فروش هیوندای در ایران به 20هزار دستگاه رسیده بود و کیا نیز با سایپا، دومین خودروساز ایران همکاری می‌کرد. اکنون با رفع تحریم‌ها کره‌ای‌ها نیز مانند دیگر کشورهای دنیا می‌خواهند تا پیش از پایان سال شمسی حضور خود در ایران را قطعی کنند. چند هفته پیش، چند وزیر کره‌ای در جلسه‌ای به این‌ نتیجه رسیدند که باید مساله همکاری با ایران را هرچه سریع‌تر پیگیری کنند تا کار با شرکای خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی خاورمیانه از سر بگیرند.

یکی از مدیران شرکت هیوندای‌موتور گفت شرکت‌های هیوندای‌موتور و کیا‌موتورز کره‌جنوبی قصد دارند در سال 2016، 60 هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کنند.

جئونگ جین‌هانگ، مدیرعامل شرکت هیوندای‌موتور گفت: «این گروه هدف‌گذاری فروش خود را نسبت به 25 هزار دستگاهی که سال گذشته به ایران صادر کرده بود، 140 درصد افزایش داده است.»

صادرات محصولات شرکت هیوندای‌موتور به ایران در سال 2012 پس از تشدید تحریم‌ها علیه این کشور متوقف شد.
همچنین این شرکت خودروسازی کره‌ای صادرات محصولات سی‌کی‌دی خود به ایران را افزایش خواهد داد. سی‌کی‌دی اصطلاحی محصولات نیمه‌مونتاژی است که در بازار مقصد مونتاژ می‌شوند.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره قرار است برای حمایت از افزایش واردات شرکت‌های کره‌ای به ایران، این شرکت‌ها را در حل مشکلاتی که ممکن است در یافتن بازار جدید با آن مواجه شوند، یاری کند.

جو هیونگ‌هوان، وزیر تجارت کره گفت: «انتظار می‌رود صادرات به ایران امسال 5.8 درصد و در سال آینده 6.7 درصد رشد داشته باشد. دولت یک سیستم پرداخت ثابت ایجاد و حمایت‌های مالی از شرکت‌های کره‌ای را تقویت خواهد کرد.»

به گزارش شبکه رادیویی KBS هیوندای و کیا به دنبال بازیافتن جایگاه خود در بازار ایران هستند. با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتظار می‌رود تقاضای این کشور برای خودرو رو به افزایش بگذارد. بزرگ‌ترین خودروساز کره‌جنوبی نیز مانند بقیه خودروسازان بین‌المللی قصد دارد با انتخاب شریک مناسب رابطه خود را با ایران بهتر کند.
خودروسازان کره‌جنوبی به‌سختی مشغول سفت کردن پای خود در بازار دلربای خودروی ایران هستند.

با رفع شدن بسیاری از محدودیت‌های اقتصادی پس از برجام، در شرقی‌ترین کشور خاورمیانه، هیوندای‌موتور و کیاموتورز به دنبال تقویت رابطه خود با شرکای ایرانی است.

مدیر روابط عمومی شرکت گروه خودروسازی هیوندای-کیا با اشاره به جمعیت 80 میلیون نفری ایران می‌گوید: کمبود خودروهایی که نیاز مردم ایران را برطرف کند، بسیار زیاد است و به همین دلیل نیاز این بازار تا سال‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و ما می‌توانیم حضور خود را در این بازار افزایش دهیم.

سون‌یانگ در ادامه می‌گوید: ایران همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی منطقه خاورمیانه برای خودروسازان حائزاهمیت است. در ایران از هر 10 نفر یکی صاحب خودرو است که در مقایسه با اروپایی‌ها که از هر 10 نفر 6 نفر صاحب خودرو هستند، بسیار کمتر است. به این ترتیب نیاز مبرم و پتانسیل در حال رشدی را در این بازار می‌بینیم.

مطمئن هستیم که رقابت در ایران بسیار ترسناک خواهد بود ولی اعتقادمان بر این است که در این بازار به موفقیت دست خواهیم یافت. اکنون در حال بررسی دقیق شرایط بازار ایران هستیم تا ببینیم چه استراتژی را باید پیش بگیریم تا تجارتی پایدار در ایران داشته باشیم.

بازار خاورمیانه همیشه برای هیوندای-کیا بازاری مهم بوده که در آن موفقیت‌های زیادی در سال‌های اخیر به دست آورده است.

هیوندای‌موتور پیش از اعمال تحریم‌ها در سال 2012 توانسته بود صادرات خود به بازار ایران را ثابت نگه دارد. در سال‌های 2009 تا 2011 این شرکت کره‌ای به صورت متوسط سالیانه 20هزار دستگاه خودرو به ایران ارسال می‌کرد.

این خودروساز در آن سال‌ها خودروهای نیمه‌تمام را به ایران می‌فرستاد و با شرکت‌های کرمان‌خودرو و راین‌موتور همکاری می‌کرد. کیا نیز با شرکت سایپا همکاری داشت و خودروهای خود را به صورت قطعات منفصله به ایران صادر می‌کرد و توسط سایپا، مونتاژ و بازاریابی می‌شد.

وزیر تجارت، وزیر اقتصاد و وزیر حمل‌و‌نقل کشور کره‌جنوبی در ماه گذشته بر گسترش روابط با ایران و برای پیگیری همکاری با شرکت‌های ایرانی شامل برنامه‌ریزی برای ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک به تفاهم رسیدند.

به گزارش شبکه رادیویی کا‌بی‌اس رقابت برای بازیافتن بازار عظیم خودروی ایران بسیار شدید است و در کنار هیوندای و کیا از کره جنوبی، دایملر، رنو، پژو- سیتروئن، نیسان و سوزوکی نیز برای توسعه تجارت خود، به دنبال ادامه همکاری با شرکای ایرانی هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.