| کد خبر: 70931 |

نرم‌افزار نهفته از خودروها محافظت می‌کند

تین‌نیوز | شرکت Tower Sec ادعا می‌کند که برای تهديدهای امنيت سايبری خودرو راهکاری دارد. اين شرکت پروژه‌هايی را با خودروسازان و تامين‌کنندگان اجرا می­‌کند تا فناوری نرم‌افزار نهفته Ecushield  خود را بر روی خودروها يکپارچه نمايد.

خبر ‌نمايش اخير يک حمله از راه دور به يک خودرو، نيازمندی صنعت خودرو به امنيت سايبری را برای مقابله با راه‌هايی که فناوری‌های جديد بر روی نفوذگران (هکرها) باز کرده است نشان می‌­دهد. اين اولين بار نبود که دو پژوهشگر امنيتی، چارلی ميلر و کريس ولاسک، هک کردن خودرويی را مديريت می‌کردند، اما اين اولين بار بود که آنها اين کار را از راه دور انجام می‌­دادند. آنها از طريق سيستم ناوبری و سرگرمی‌های اطلاعاتی خودرو به شبکه CAN آن دسترسی پيدا ‌کردند و اين کار را از طريق اينترنت انجام دادند.

فناوری Ecushield شرکت Tower Sec می‌تواند از خودروها در برابر هر رويداد نفوذ که در خبر مزبور آمده است مانند بدست گرفتن هدايت خودرو، ترمز، دنده و سامانه سرگرمی­‌های اطلاعاتی از راه دور، محافظت کند. سار ديکمن مدير عامل شرکت Tower Sec می‌گويد: «نفوذگری امروزه يک تهديد بسيار واقعی است و در آينده که خودروهای خودران به روی کار خواهند آمد و فناوری‌های جديد بخشی از اينترنت اشياء می‌شوند، بيشتر نيز خواهد شد. Ecushield تنها راهکار نرم‌افزاری آزمون شده و به اثبات رسيده برای امنيت سايبری می­‌باشد که برای استقرار فوری در دسترس می­‌باشد. ما سال‌ها برای تلاش­‌های پژوهشی و مهندسی جهت توسعه اين محصول سرمايه‌گذاری کرده‌ايم. اين نرم‌افزار تهديدات سايبری را بر روی خودروها در زمان واقعی تشخيص می‌دهد و از آنها جلوگيری می‌کند و می‌تواند با خودروهای موجود و آينده بدون نياز به طراحی دوباره يکپارچه شود.»

هنگامی که Ecushield با ECU قابل دسترسی از طريقCAN، سامانه سرگرمي‌های اطلاعاتی يا واحد کنترل دورورزی يکپارچه ‌شود، امکان نظارت پيوست‌ه­ای را فراهم می‌سازد و در عين حال، تهديدهای جديد خودرو را نيز شناسايی می‌کند. انتظار می‌رود که اين نرم­‌افزار از ارتباطات مخرب برای دسترسی به سامانه­‌های درونی خودرو با ماموريت­‌های حياتی که می‌تواند داده‌های شخصی و زندگی افراد را به خطر بياندازد جلوگيری کند.

نياز به طراحی مجدد نيست. اين نرم­‌افزار می‌تواند بر روی خودروهای جديد و کارکرده از جمله خودروهای ناوگان‌ حمل­‌ونقل به صورت يکپارچه بکار برده شود. هر ECU را به يک سامانه تشخيص و جلوگيري از نفوذ (IDS/IPS) و هر دروازه ارتباطی ECU را به يک ديواره آتش هوشمند تبديل می‌کند. برای سامانه‌هايی که به کانال‌های ارتباطی خارجی دسترسی دارند (مانند Wi-Fi، ارتباطات سلولی يا تلفن همراه، بلوتوث و SRC/DSRC)، سامانه امنيتی بطور پيوسته بر روی کانال‌های ارتباطی خارجی‌ و داخلی نظارت و کنترل دارد و به عنوان حفاظت امنيت پيرامونی دوگانه عمل می‌کند.

با توجه به اينکه نياز خودروها به داشتن حفاظت سايبری واضح است، ديکمن خاطر نشان می­‌کند که موارد «سرپوشيده» بيشتری نسبت به آنچه عموم از آن آگاهند در حوزه تأمين امنيت سايبری برای خودروهای آينده وجود دارد. او می­‌افزايد که خودروسازان و تامين‌کنندگان تلاش دارند تا با تهديدات امنيت سايبری مقابله نمايند و مطمئن شوند که تمام فناوری‌های امنيتی و ايمنی به صورت متمرکز در جهت محافظت از خودروها و مسافران‌شان کار می‌­کنند. ديکمن می‌گويد: «در حاليکه ما نمی‌توانيم درباره حملات خاص نفوذگرها به خودروها و ابزارهای مورد استفاده ايشان نظر بدهيم، می‌توانيم بگوييم هدف ما همانند هدف مشتريان‌مان، اطمينان از اين است که خودروها امنيت و ايمنی داشته باشند. اين يک فرايند پيچيده‌ است. ما بايد اطمينان حاصل کنيم که همه اين فناوری‌ها با يکديگر کار ‌می­‌کنند تا به بهترين نحو از خودروها محافظت شود.»

درباره Tower Sec
شرکت Tower Sec يک تامين کننده امنيت سايبری خودرو است که فناوری امنيت سايبری درون خودرويی را برای OEMها، تامين‌کنندگان و بازار قطعات يدکی ارائه می‌کند. اين شرکت که در سال 2012 تاسيس شده است، دانش صنعت خودرو را با امنيت سايبری ادغام کرده است تا راهکارهای درون خودرويی خود را ارائه دهد. دفتر مرکزی اين شرکت در آن آربور ميشگان است و دفاتری نيز در آناپليس،  مريلند، برلين در آلمان و يک مرکز R&D در تل‌آويو اسرائيل دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.