| کد خبر: 67858 |

مخالفت خودروسازان با پیشنهاد شرکت کوالکام برای اشتراک‌گذاری طیف فرکانسی

تین‌نیوز | ائتلاف تعدادی از بزرگترين خودروسازان جهان از پيشنهاد شرکت کوالکام برای تجديدنظر درباره مصوبه کميسيون ارتباطات فدرال (FCC) انتقاد کرده‌اند. اين پيشنهاد به تجهيزات بی‌سيم خاصِ آزاد (که نياز به اخذ مجوز براي استفاده ندارند) اجازه خواهد داد تا در همان طيف فرکانسی سامانه­‌های V2V کار کنند، اقدامی که ممکن است باعث ايجاد تداخل مضر با فناوری ايمنی خودرويی شود که به زودی وارد بازار خواهد شد.

در نامه‌ روز پنج‌شنبه به FCC از سوی CAMP مشارکت معيارهای پيشگيری از برخورد که يک اتحاديه بين وزارت حمل­‌ونقل آمريکا و تعدادی از خودروسازان بزرگ مانند فورد و جنرال موتور در قالب شرکتی با مسئوليت محدود می‌باشد)، آمده است: «نگرانی زيادی» درباره پيشنهاد کوالکام وجود دارد که می‌تواند باعث تاخير در پياده‌­سازی فناوری­‌های ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زيرساخت (V2I) شود، فناوری­‌هايی که طبق پروتکل ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) در باند فرکانسی 5.9 گيگاهرتز کار می­‌کنند.

CAMP می‌گويد: «هر تغيير مصوبات کميسيون ارتباطات فدرال در مورد  DSRC، متأثر از آنچه در پيشنهاد کوالکام آمده است، منجر به تاخيری قابل ملاحظه در توسعه و استقرار V2V خواهد شد.»

طبق برآورد اداره ملی ايمنی حمل‌­ونقل بزرگراه­‌های آمريکا (NHTSA)، زمانی‌که فناوری‌­های ياد شده بطور کامل مستقر شوند، سامانه‌های ايمنی خودرويی حاصل، اين توان بالقوه را خواهند داشت که تصادفات نامرتبط با حواس‌پرتی رانندگان را تا 80 درصد کاهش دهند. صنعت خودروسازی گفته است که در سراشيبی معرفی اين فناوری قرار دارد و شرکت جنرال موتور نيز در پاييز سال گذشته اعلام کرد که آن را به خودروی کاديلاک CTS مدل سال 2017 خواهد افزود.

در بيانيه‌ای که روز دوشنبه 6 جولای 2015 از سوی کوين هول سخنگوی شرکت کوالکام در اختيار Law360 قرار گرفت، اين استدلال که پيشنهاد اين شرکت به تداخل با V2V می‌انجامد، رد شده است.

در اين بيانيه آمده است:« پيشنهاد کوالکام استفاده از بخش بالايی باند فرکانسی را منحصراً برای ارتباطات ايمنی‌­بخش زندگی DSRC می‌­‌داند. بنابراين هر ادعايی درباره اينکه پيشنهاد ما باعث ايجاد تداخل در ارتباطات ايمنی‌­بخش زندگی DSRC خواهد شد، کاملا نادرست است. کوالکام متعهد شده است تا نياز طيف فرکانسی را هم برای Wi-Fi و هم برای DSRC ، و نه فقط برای يکی از آنها، در پهنای باند 5850 الی 5925 مگاهرتز تأمين کند.»

نامه روز پنج‌شنبه از سوي اتحاديه صنعت خودرو و دولت پاسخی می‌­باشد به بازبينی بخش 15 از مصوبات FCC که توسط کوالکام پيشنهاد شده است و به تجهيزات U-NII (که می­‌توانند بدون اخذ مجوز از زيرساخت اطلاعات ملی استفاده کنند) اجازه می­‌دهد تا در باند فرکانسی 5 گيگاهرتز فعاليت داشته باشند.

در اين نامه گفته شده است که تهديد يک حادثه رانندگی می‌تواند خيلی سريع اتفاق بيافتد، بنابراين تاخير يا وقفه در انتقال هشدارها و پيام‌های V2V و V2I بايد بسيار ناچيز و نامحسوس باشد. خودروسازان پشتيبانی از پيشنهاد شرکت سيسکو در مورد به اشتراک گذاري طيف فرکانسی را به عنوان جايگزينی براي پيشنهاد کوالکام اعلام کرده­‌اند و می‌گويند پيشنهاد سيسکو «اين قول را می­‌دهد» که به Wi-Fi ، بدون ايجاد اختلال مضر در عملکرد DSRC ، اجازه استفاده از پهنای باند 5.9 گيگاهرتزی داده شود.

در اين ائتلاف گفته شده است:« تداخل نبايد منجر به تاخير يا حذف يک اقدام به­‌موقع ايمنی شود که برای جلوگيری از يک تصادف بايد صورت گيرد. تهديد يک تصادف قريب‌­الوقوع می‌­تواند در اثنای تنگناهای رانندگی به طور آنی واقع شود. بنابراين هر تاخيری در هشداردهی يا اقدامات کنترلی به‌­موقع بر اثر تداخلات مضر، بايد بسيار ناچيز و نامحسوس باشد.»

آنتونی فاکس وزير حمل و نقل آمريکا در ماه می گذشته در سال جاری گفته است که برنامه زمانی برای پيشنهاد الزام خودورهای سواری و کاميون‌­های جديد به داشتن تجهيزات ارتباطي V2V را با ارسال قانون پيشنهادی DOT به اداره مديريت و بودجه کاخ سفيد برای بازنگری تا پايان سال 2015 (يکسال زودتر از برنامه اعلام شده قبلی) به جلو می­‌برد. بر اين مبنا، فناوری‌­های V2V و V2I حمايت قانون­‌گذاران ايمنی خودرويی را برنده شده‌­اند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.