|
کد خبر:
60027
|
Autotalk اولین شرکتی که آزمون مکان یابی C۲C را در رویداد ETSI Plugtest تکمیل می کند
تین نیوز | فناوری مکانيابی STMicroelectronics که با تراشه V2X شرکت Autotalk يکپارچه شده است، اولين تراشهای است که اعتبار آن برای کاربردهای ايمنی مورد تأييد قرار گرفته است.
برای اولين بار کنسرسيوم ارتباطات خودرو با خودرو (C2C) آزمونهای مکانيابی و زمانبندی (POTI) را به عنوان بخشی از فعاليتهای ارزيابی تطابقپذيری خود سازماندهی کرد. اين آزمونها به ميزبانی شرکت بينالمللی TASS در شهر هلموند هلند از 17 تا 27 مارس 2015 همزمان با چهارمين رويداد آزمون تعاملپذيری (موسوم به plugtest) نهاد ETSI در زمينه خدمات مشارکتی حملونقل هوشمند براي روانسازی ترافيک برگزار شد. تجهيزات آزمون بينالمللی TASS سيگنالهای از پيش دريافت شده CAN-bus و GNSS را در هنگام رانندگی برای آزمون ناوبری کور (DR) در سناريوهای چندگانه حرکت در مناطق رو باز، نيمه باز، شهر، تونل، جنگل و برعکس مورد استفاده قرار میدادند. گيرنده Teseo II ساخت شرکت ميکروالکترونيک ST که با تراشه Autotalks شامل پردازنده ارتباطاتV2X به نام CRATON و فرستنده- گيرنده PLUTON V2X RF يکپارچه شده است، اولينهايی بودند که در تکميل آزمون POTI شرکت داشتند.
در ارتباطات خودرو با خودرو، مکانيابی دقيق و به موقع برای کاربردهای ايمنی مطمئن، ضروری است. مکانيابی نادرست و زمان-گذشته ممکن است موجب حواسپرتی شده و حتی هشدارهای اشتباهی خطرناک ايجاد کند که ممکن است به شدت بر رفتار راننده اثر بگذارد، يا مهمتر اينکه، توليد و صدور هشدارهای صحيح را با شکست مواجه نمايد. بنابراين راهکار مکانيابی بايد حتی در شرايط سخت قابل اعتماد باشد، يعنی شرايطی که خودرو با سرعت بالا حرکت میکند، سبقت میگيرد و به محيطهای ناسازگار با GNSS مانند برخی نواحی شهری، درهها، جنگلها، پارکينگها و تونلها میرسد. همکاری عالی تجهيزاتی بين شرکت ميکروالکترونيک ST و Autotalk در موفقيت آنها برای ارائه راهکار نهايی مکانيابی V2X مفيد بوده است. محصول تلاش مشترک اين دو شرکت، يعنی راهکار ST-Autotalk يکپارچگی جامعی را برای حسگرهای خودرويی فراهم میسازد.
جريان دادههای ورودی توسط TASS که برای اين آزمونها استفاده میشوند، رانندگی طولانی مدت در شرايط واقعی و با سناريوهای چالش برانگيز گوناگون را با ملاحظه محدوديتهای حسگرها در دنيای واقعی شبيهسازی میکنند. همچنين نتايج با دادههای نقاط مرجع زمينی صحيح با کيفيت بالا که آنها هم توسط TASS ارائه شدهاند، مقايسه میشوند. عملکرد عالی گيرنده Teseo II (به عنوان يک گيرنده چندماهوارهای GNSS با دقت مکانيابي ثابت 10 هرتز) که با الگوريتم ناوبری کور ترکيب شده است، مزايای واضحی را درمقايسه با مکانيابی GNSS معمولی به نمايش میگذارد.
کارلو باگنولی مدير سامانه و کاربردهای سرگرمی اطلاعاتی در گروه محصولات خودرويی شرکت ميکرو الکترونيک ST میگويد: «استفاده از نتايج برتر مکانيابی Teseo II و توانايی ST برای ادغام حسگرهای خودرويی در سناريوهای آزمون TASS، بسيار رضايت بخش است. از همه مهمتر اينکه ما در انجام اين آزمون اولين در جهان هستيم و اين آزمايشها و نتايج فراتر از انتظار، نشان دهنده تمرکز ما بر روی ايمنی خودرويی است.»
لئو منيس مدير مهندسی سامانههای Autotalk توضيح میدهد: «بحرانی بودن عملکرد مکانيابی در کاربردهای ايمنی V2X ، نياز به محيط آزمون نمايشی و ارزيابیهای جامع تطابقپذيری را موجب شده است. اين امر میتواند از طريق سرمايهگذاری در زمينه انجام آزمون قابل دستيابی باشد. شرکت Autotalk به همکاری با صنعت در رسيدن به اين هدف افتخار میکند.»
برای اولين بار کنسرسيوم ارتباطات خودرو با خودرو (C2C) آزمونهای مکانيابی و زمانبندی (POTI) را به عنوان بخشی از فعاليتهای ارزيابی تطابقپذيری خود سازماندهی کرد. اين آزمونها به ميزبانی شرکت بينالمللی TASS در شهر هلموند هلند از 17 تا 27 مارس 2015 همزمان با چهارمين رويداد آزمون تعاملپذيری (موسوم به plugtest) نهاد ETSI در زمينه خدمات مشارکتی حملونقل هوشمند براي روانسازی ترافيک برگزار شد. تجهيزات آزمون بينالمللی TASS سيگنالهای از پيش دريافت شده CAN-bus و GNSS را در هنگام رانندگی برای آزمون ناوبری کور (DR) در سناريوهای چندگانه حرکت در مناطق رو باز، نيمه باز، شهر، تونل، جنگل و برعکس مورد استفاده قرار میدادند. گيرنده Teseo II ساخت شرکت ميکروالکترونيک ST که با تراشه Autotalks شامل پردازنده ارتباطاتV2X به نام CRATON و فرستنده- گيرنده PLUTON V2X RF يکپارچه شده است، اولينهايی بودند که در تکميل آزمون POTI شرکت داشتند.
در ارتباطات خودرو با خودرو، مکانيابی دقيق و به موقع برای کاربردهای ايمنی مطمئن، ضروری است. مکانيابی نادرست و زمان-گذشته ممکن است موجب حواسپرتی شده و حتی هشدارهای اشتباهی خطرناک ايجاد کند که ممکن است به شدت بر رفتار راننده اثر بگذارد، يا مهمتر اينکه، توليد و صدور هشدارهای صحيح را با شکست مواجه نمايد. بنابراين راهکار مکانيابی بايد حتی در شرايط سخت قابل اعتماد باشد، يعنی شرايطی که خودرو با سرعت بالا حرکت میکند، سبقت میگيرد و به محيطهای ناسازگار با GNSS مانند برخی نواحی شهری، درهها، جنگلها، پارکينگها و تونلها میرسد. همکاری عالی تجهيزاتی بين شرکت ميکروالکترونيک ST و Autotalk در موفقيت آنها برای ارائه راهکار نهايی مکانيابی V2X مفيد بوده است. محصول تلاش مشترک اين دو شرکت، يعنی راهکار ST-Autotalk يکپارچگی جامعی را برای حسگرهای خودرويی فراهم میسازد.
جريان دادههای ورودی توسط TASS که برای اين آزمونها استفاده میشوند، رانندگی طولانی مدت در شرايط واقعی و با سناريوهای چالش برانگيز گوناگون را با ملاحظه محدوديتهای حسگرها در دنيای واقعی شبيهسازی میکنند. همچنين نتايج با دادههای نقاط مرجع زمينی صحيح با کيفيت بالا که آنها هم توسط TASS ارائه شدهاند، مقايسه میشوند. عملکرد عالی گيرنده Teseo II (به عنوان يک گيرنده چندماهوارهای GNSS با دقت مکانيابي ثابت 10 هرتز) که با الگوريتم ناوبری کور ترکيب شده است، مزايای واضحی را درمقايسه با مکانيابی GNSS معمولی به نمايش میگذارد.
کارلو باگنولی مدير سامانه و کاربردهای سرگرمی اطلاعاتی در گروه محصولات خودرويی شرکت ميکرو الکترونيک ST میگويد: «استفاده از نتايج برتر مکانيابی Teseo II و توانايی ST برای ادغام حسگرهای خودرويی در سناريوهای آزمون TASS، بسيار رضايت بخش است. از همه مهمتر اينکه ما در انجام اين آزمون اولين در جهان هستيم و اين آزمايشها و نتايج فراتر از انتظار، نشان دهنده تمرکز ما بر روی ايمنی خودرويی است.»
لئو منيس مدير مهندسی سامانههای Autotalk توضيح میدهد: «بحرانی بودن عملکرد مکانيابی در کاربردهای ايمنی V2X ، نياز به محيط آزمون نمايشی و ارزيابیهای جامع تطابقپذيری را موجب شده است. اين امر میتواند از طريق سرمايهگذاری در زمينه انجام آزمون قابل دستيابی باشد. شرکت Autotalk به همکاری با صنعت در رسيدن به اين هدف افتخار میکند.»
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.