| کد خبر: 57992 |

HAP(نهاد مدیریت بندر هامبورگ) و شرکت NXP از چراغ‌های راهنمایی هوشمند پرده‌برداری می‌ کنند

دیگر در بندر هامبورگ راه‌بندان‌های ترافیکی وجود ندارد

تین‌نیوز | امروز نهاد مديريت بندر هامبورگ (HPA) و شرکت نيمه هادی NXP بطور مشترک از اولين چراغ راهنمايی هوشمند در بندر هامبورگ پرده‌برداری کردند. اين امر جريان ترافيک کاميون‌ها را بهينه می‌کند و رانندگان را در بندری با ترافيک سنگين فزاينده، سريعتر و ايمن‌تر هدايت می‌کند. چراغ راهنمايی بندر هوشمند پروژه‌ای ديگر است که توسط HPA برای جلوگيری از ازدحام ترافيکی و انتشار آلاينده‌ها انجام شده است و بخشی از تلاش‌های کلی HPA برای افزايش استفاده از فناوری اطلاعات در اين اقدامات آينده‌نگر می‌باشد.

چراغ راهنمايی بندر هوشمند توسط HPA با همکاری شرکای تجاری از جمله شرکت‌های NXP، زيمنس، Heusch/Boesefeldt و Hamburg Verkehrsanlagen اجرا شده است. با چراغ راهنمای هوشمند، کاميون‌ها سريعتر به اطراف بندر هدايت خواهند شد و در نتيجه به کاهش انتشار CO2 کمک می‌شود.

يک سامانه ارتباطی شبکه محلی بی‌سيم خودرويی مخصوص که ارتباطات خودرو– با- هرچيز (V2X) ناميده می‌شود، به خودروها اجازه می‌دهد تا به صورت بی‌سيم و امن با اجزای تجهيزات زيرساختی مانند چراغ راهنمايی، علائم جاده‌ای و مناطق در دست تعمير جاده‌ای ارتباط برقرار کنند.

گروهی از خودروها که به تقاطع نزديک می‌شوند می‌توانند با چراغ راهنمای هوشمند ارتباط برقرار نمايند که آن را سبز کنند يا سبز نگه دارند تا خودروها بتوانند بدون توقف عبور کنند. به علاوه فناوری راديوشناسه (RFID) به چراغ راهنمايی اين اجازه را می‌دهد تا کاربران جاده‌ای آسيب پذير را در پيرامون خود شناسايی کند و براي جلوگيری از تصادفات، به طور خودکار هشدارهای خطر را از طريق فناوری V2X به کاميون‌های درحال نزديک‌شدن ارسال نمايد.

شرکت نيمه هادی NXP، پيشروی فناوری در حوزه ارتباطات خودرويی امن، راهکارهايی را برای ارتباطات بی‌سيم، V2X، RFID تأمين کرده است و حفاظت از داده‌ها و امنيت را تضمين می‌کند. زيمنس شريک ديگر پروژه، سال های اخير تجربه بسياری در حوزه چراغ‌های راهنمايی هوشمند کسب کرده و تحقيقات خود را به سمت سامانه­‌های چراغ‌راهنمايی و ماژول‌های ارتباطی سوق داده است که برای مشارکت بين يک خودرو و چراغ راهنمايی طراحی شده‌اند.

در پروژه چراغ راهنمايی بندر هوشمند، زيمنس مسئول برقراری ارتباط با چراغ راهنمايی و تغييرات مهندسی ترافيک بوده است. شرکت Hamburg Verkehrsanlagen نيز تمام اعضای بخش­های فنی مختلف پروژه را برای عمليات با يکديگر مرتبط نموده و يکپارچه­‌سازی آنها را در کل سامانه به عهده داشته است.

فرانک هورچ وزير اقتصاد، حمل و نقل و نوآوری هامبورگ می‌گويد:« بندر هوشمند يک مولفه کليدی از راهبرد شهر ديجيتالی است که در ابتدای سال توسط مجلس سنای هامبورگ تصويب شده است. نوآوری‌هايی که اينک در بندر هامبورک توسط HPA و NXP در حال آزمايش هستند، سهم مهمی در هرچه رقابتی‌تر کردن بندر برعهده خواهند داشت و به منافع مکانی آن برای شهر هامبورگ می‌افزايند. ما نياز به راهکارهای هوشمند ترافيکی داريم تا هم ايمنی و هم کيفيت زندگی مردمی که در اينجا زندگی می‌کنند را بهبود بخشند.»

دکتر سباستين ساکس، مدير عامل و مدير ارشد بخش ديحيتال در HPA می‌گويد: « ما قصد داريم تا بطور قابل توجهی ايمنی و بهره‌وری ترافيک و مديريت حمل‌ونقل باری در بندر هامبورگ را با پروژه‌های بندر هوشمندمان افزايش دهيم. اين مهم نيازمند راه‌‌کار‌ها و ايده‌های نوآورانه است. شرکت NXP بر اساس تجربيات و تخصص‌اش در حوزه مديريت هوشمند ترافيکی و ارتباطات امن، يک شريک راهبردی کليدی نوآور برای ما است.»

کرت سيورز معاون اجرايی بخش خودرو در شرکت نيمه‌هادی NXP می‌گويد:« NXP با صنعت خودرو، شرکای زيرساخت و مقامات دولتي سرتاسر دنيا کار ‌می‌کند تا جريان‌های ترافيکی، ايمنی در ترافيک و عمليات جابجايی را در کلانشهرهای جهان بهبود بخشد و ايمنی داده در جهان هوشمند مرتبط امروز را تضمين کند. دفتر مرکزی ما و مهمترين مرکز نوآوری NXP در مديريت هوشمند ترافيکی و امنيت فناوری اطلاعات در هامبورگ آلمان واقع شده است. ما خوشحال هستيم که اکنون با همکاری HPA قادريم تجربه و توانمندی خودر را در اختيار هامبورگ و شهروندان آن قرار دهيم.»

چراغ راهنمايی هوشمند، امروز (2015/06/01) رسماٌ با حضور فرانک هورچ وزير اقتصاد هامبورگ، دکتر سباستين ساکس مديرعامل و مدير ارشد بخش ديجيتال HPA و کرت سيورز معاون اجرايی شرکت NXP در بندر هامبورگ شروع به‌کار خواهد کرد.

درباره نهاد مديريتی بندر هامبورگ
نهاد مديريتی بندر هامبورگ (HPA) خدمات مديريتی آينده­‌نگر بنادر به‌صورت يک نفر براي هر مشتري را از سال 2005 ارائه می‌دهد. HPA متکی به راهکارهای نوآوری و هوشمندانه، فرآيندهای مقرون به‌صرفه، ايمن و کارآمد برای برآوردن نيازمندی‌های يک بندر در حال توسعه را در بندر هامبورگ تضمين می‌کند. HPA مسئول کارآيی منابع، برنامه‌ريزی پايدار و پياده‌سازی پروژه‌های زيرساخت در اين بندر است.

اين نهاد يک نقطه تماس برای تمامی انواع سئوالاتی است که به زيرساخت‌های کنار دريا، کنار خشکی، ايمنی ناوبری کشتی‌ها، امکانات ريلی بنادر، مديريت مالکيت و شرايط کسب­‌وکار در بندر مربوط هستند. HPA تأمين زمين مورد نياز و پيگيری تمام وظايف قانونی مربوطه را تضمين نموده و خدمات صنعتی مورد بندر را فراهم می‌کند. اين نهاد دانش فنی خاص بنادر را به بازار عرضه می‌کند و جذابيت­‌های بندر هامبورگ در سطح ملی و بين‌المللی را ارائه می‌دهد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.