| کد خبر: 57183 |

تایید دو مدل اسکانیا برای شماره گذاری / تمهیدات پلیس برای شب‌های قدر و روز قدس

تین نیوز | رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تایید دو مدل اتوبوس اسکانیا برای شماره گذاری خبر داد.
 
سردار تقی مهری در نشستی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شماره گذاری اسکانیا گفت: تولید اسکانیا در کشور از اواسط سال 92 به دلیل حوادثی که برای اسکانیا پیش آمد با پیگیری‌های پلیس و کارشناسان متوقف شد، اما اخیرا از سوی سازمان استاندارد و وزارت صنعت، دو مدل جدید آن به ما معرفی شده و پلیس هم مجوز شماره گذاری دو مدل 4212 مارال و درسا رو تایید کرده است.
 
وی ادامه داد: این دو مدل تغییر کرده و مستحکم‌تر شده و عایق‌بندی و سیستم برق‌رسانی آنها بهتر شده است و در این دو مدل از باک‌هایی که استاندارد خود اسکانیاست، استفاده شده است.
 
سردار مهری در عین حال گفت: البته ما همچنان نسبت به مدل‌های قبلی دغدغه داریم و از محل خط تولید این اتوبوس‌ها بازدید می‌کنیم، مخصوصا مدل 4212 کلاسیک که نقص‌های آن باید مرتفع شود.
 
رییس پلیس راهور ناجا افزود: تنها دو مدل اسکانیا که گفته شد شماره می شوند و مابقی همچنان مجوزی برای شماره گذاری ندارند.
 
به گفته سردار مهری، این دو مدل اتوبوس اسکانیا بین شهری هستند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر با اشاره به فراخوان اسکانیا برای اصلاح مدل‌های نقص دار گفت: اما یکبار فراخوان کافی نیست و باید به طور مستمر فراخوان داشته باشد.
 
به گفته سردار مهری، 70 درصد کشته‌ها در صحنه تصادفات اتوبوس‌ها در سه ماهه امسال مربوط به اسکانیاست. این درحالیست که تنها 10 درصد کل اتوبوس‌های کشور و 15 درصد اتوبوس های بین شهری اسکانیاست.
 
وی بااشاره پبش‌رو بودن لیالی قدر و روز قدس گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در لیالی قدر برنامه‌های خاصی را دارد و در تمام محل‌هایی که این مراسم‌ها برگزار می شود، تمهیدات خاصی را پیش‌بینی کرده و امیدواریم امسال هم شاهد همکاری مردم باشیم.
 
رییس پلیس راهور ناجا در خاتمه درباره روز قدس نیز گفت: یکسری محدویت و ممنوعیت تردد در این روز در اطراف مصلی ها و محل های برگزاری نماز وجود دارد که اعلام خواهد شد.
 
وی در عین حال گفت: در راهپیمایی روز قدس با موتورسیکلت‌هایی که وارد جمعیت شوند، برخورد می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.