| کد خبر: 51499 |

آزمون موفقیت‌آمیز فناوری V۲X برای قطار خودرویی کامیونها در سوئد

تین نیوز| در نمايشی در محل آزمون AstaZero در سوئد، سامانه‌های خودکار برای ايجاد قطار خودرويی در يک کاروان از کاميون‌ها مورد آزمون قرار گرفته اند که در آن فقط اولين خودرو توسط يک راننده کنترل می‌شده است. در اين آزمون، خودروی پيشتاز توسط راننده‌ای آموزش ديده هدايت می‌شد، در حاليکه خودروهای ديگر به صورت الکتريکی با آن جفت شده بودند و سرعتشان با رعايت فاصله‌ای مطمئن به طور خودکار تنظيم می‌گرديد.

برای اطمينان از ايمنی کاروان، خودروها بايد قادر باشند تا با يکديگر ارتباط برقرار کنند و نسبت به عوامل محيطی اطرافشان عکس العمل نشان دهند. زمانی که اولين کاميون ترمز می‌کند کاميون‌های ديگر همزمان به همان ميزان ترمز می‌کنند. زمانی که يک خودرو مجبور است که در طول مسير از قطار خودرويی خارج شود، بايد حداقل تأثير ممکن را روی کل کاروان داشته باشد.

به نظر می‌رسد که فناوری‌های جديد مزايای متعددی برای صنعت حمل و نقل باری از جمله امنيت بالاتر و استفاده بهينه از منابع را داشته باشند. وسايل نقليه حمل و نقل بزرگ معمولا با مقاومت هوای بالايی روبرو هستند و در داخل قطار خودرويی اين مقاومت می‌تواند به دليل اثر شکافت هوا توسط خودروی پيشتاز کاهش يابد. اين کار مصرف سوخت را کم کرده و به استفاده بهتر از سطح جاده کمک می‌کند.

رويکرد اين است که فقط اولين خودرو در کاروان توسط راننده کنترل شود در حاليکه بقيه خودروها بطور الکتريکی به خودروی پيشرو متصل هستند. اين کار اجازه می‌دهد شتاب يا ترمز به طور همزمان در کاروان صورت گيرد و به دليل حذف زمان عکس العمل انسانی، کاهش فاصله بين خودروها ممکن می‌شود. يک کاروان می‌تواند شامل تعداد دلخواهی از خودرو باشد، اما برای کاربرد عملی، تعداد کاميونها محدود به تقريبا 10 دستگاه خواهد شد. با توجه به فاصله بين خودروها، نتايج اولين آزمونها، صرفه‌جويی معادل 5 تا 20 درصد در مصرف سوخت را نشان می‌دهد که می‌تواند با گسترده شدن استفاده از اين فناوری، باعث صرفه‌جويی قابل توجهی در هزينه برای شرکت‌های باربری شود.

برای اين آزمون در سوئد، Kapsch TrafficCom تجهيزات V2X را آماده کرده است که ارتباطات بين خودروها با زيرساخت (V2I) و با يکديگر (V2V) را برقرار می‌کند. آدام تنجبلاد سرپرست مدير بخش محصولات Kapsch در سوئد توضيح داد :" قطار خودرويی کاربردی جالب از نسل دوم V2X است که ظرفيت و تطبيق پذيری فناوری را نشان می‌دهد. در اين آزمون، واحد V2X) EVK-3300) به عنوان سکوی ارتباطات در خودرو به کار می‌رود. از استاندارد IEEE 802.11p (نوع ديگری از WiFi که برای شبکه‌های موردی تنظيم شده است) برای مديريت داده‌های حسگرها و سيگنال‌های راديويی استفاده می‌کند. اين واحد واسط برای پردازش داده‌هايی است که برای راندن خودرو بطور خودکار مورد نياز هستند. تا زمانی که فناوری‌های رباتيک برای رانندگی تمام خودکار به بلوغ برسد، قطار خودرويی يک راه حل ترکيبی قابل دسترس است که در آن مزايای خودکارسازی با اعتماد به رانندگی انسان به عنوان راهبر خودرو، ترکيب می‌شود." Kapsch باور دارد که با توجه به آزمون‌های انجام شده در سوئد اين فناوری احتمالا تا 5 سال آينده برای تبديل شدن به محصول آماده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.