| کد خبر: 28821 |

نخستین مرکز تست خودرو آماده بهره‌برداری شد

تین نیوز | رئیس انجمن صنعت تایر از آماده شدن نخستین مرکز تست خودرو و متعلقات آن برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: این مرکز با استاندارد روز اروپا و با انتقال دانش فنی از اسپانیا آماده بهره‌برداری شده است.
 
عباس عباسی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران به راه‌اندازی نخستین مرکز تست خودرو و متعلقات آن خبر داد و گفت: این مرکز در مساحت 130 هکتاری امکان تست خودرو و تایر را برای نخستین‌بار در کشور فراهم خواهد کرد.
 
رئیس انجمن صنعت تایر افزود: براساس سیاست‌های دولت مرکز تست خودرو و متعلقات آن با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان امکان تست فرمان‌گیری، ترمزگیری در حالت خشک و خیس، تست مصرف سوخت، صدا و راحتی سرنشین را فراهم خواهد آورد.
 
وی تصریح کرد: این مرکز از 3 ماه قبل به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 5 تا 6 نوبت نیز برای انجام تست خودروهای تولیدی داخلی از سوی خودروسازان مورد استفاده قرار گرفته است.
 
عباسی با بیان اینکه دانش فنی ایجاد این مرکز از یک شرکت معتبر اسپانیایی وارد ایران شده است، خاطر نشان کرد: البته اجرای این مرکز توسط پیمانکاران داخلی و نظارت بر حسن اجرای آن از سوی طراح اروپایی صورت گرفته است.
 
رئیس انجمن صنعت تایر ادامه داد: طول میدان تست خودرو 5 کیلومتر است و این میدان به شکل بیضی طراحی شده که به نظر می رسد بتواند خدمات ارزنده‌ای را به صنعت خودروی کشور ارائه دهد، ضمن اینکه امکان تست تایرهای وارداتی نیز از سوی این مرکز فراهم است.
 
همچنین در این نشست، سعید تقوایی، عضو هیات مدیره شرکت تایر بارز نیز گفت: تا به حال استانداردهای مطرح در صنعت خودرو در محدوده ایمنی بوده است، ولی اکنون استانداردهای کیفی به خصوص در صنعت تایر جایگزین استاندارد ایمنی شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم با راه‌اندازی این مرکز تست، صنعت خودرو و تایر کشور حرکت روبه توسعه و پیشرفتی را تجربه کند.
 
در ادامه این نشست، محسن غفاری، رئیس مرکز تست خودرو و متعلقات آن نیز بیان کرد: انتقال دانش فنی این مرکز از شرکت EDADA اسپانیا به ایران منتقل شده و کاملا منطبق بر استانداردهای روز اروپا است.
 
غفاری خاطر نشان کرد: انجام چنین تستی در کشورهای اروپایی با هزینه بالایی از سوی خودروسازان صورت می‌گرفت در حالی که هم‌اکنون در ایران یک  خودروساز با صرف یک‌پنجم هزینه می‌تواند خودروی خود را در ایران تست کند.
 
رئیس مرکز تست خودرو و متعلقات ادامه داد: همچنین امکان تست و ارزیابی محصولات وارداتی وجود دارد و در کنار آن می‌توان خودروهای صادراتی کشور را براساس استانداردهای مدنظر کشورهای هدف صادراتی تست کنیم.
 
وی گفت: استاندارد برچسب تایر از اول سال 2014 اجباری شده و هدف این است که اطلاعات شفافی به مصرف‌کننده برسد، ضمن اینکه نقش تایر در مصرف سوخت، ایمنی و ترمزگیری در محیط مرطوب مهم است که به عنوان یک استاندارد اجباری باید به صورت برچسب زمان فروش خودرو بر روی آن نصب شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.