| کد خبر: 28792 |

پایین آمدن قیمت خودرو دست ما نیست / انحصاری در واردات سیگار نداریم

تین نیوز | وزیر صنعت، معدن و تجارت از پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل سرباز زد و گفت: پایین آمدن قیمت خودرو دست ما نیست.
 
محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار نیست تولیدکننده ها یارانه بگیرند، بخشی یارانه برای بخش کشاورزی مطرح است و برای کمک به بخش صنعت هم فقط 1200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با وجود تصویب در دولت هنوز تأمین نشده است.
 
وی افزود: معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری در تلاش است تا این مبلغ تخصیص داده شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ تسهیلات کم است و رقمی که در بودجه دیده شده ناچیز است، بیشتر تسهیلات برای صنایع صادراتی و با اولویت پرداخت می شود.
 
نعمت زاده در خصوص جایزه صادراتی گفت: از میانه سال 89 تا امروز هیچ ردیفی برای جایزه صادراتی در نظر گرفته نشده و تاکنون هم در بودجه سال آینده به خاطر محدودیت های عمومی بودجه، ردیفی برای جایزه صادراتی در نظر گرفته نشده اما پیشنهاد دادیم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در صورت تصویب، 100 میلیارد تومان برای دادن جایزه صادراتی تخصیص داده می شود.
 
این عضو کابینه دولت در پاسخ به چرایی گران تر بودن قیمت مس در ایران در مقابل قیمت جهانی آن، گفت: دستورالعملی داده ایم که قیمت مس 5 درصد زیر قیمت صادراتی آن به داخل تحویل شود و عرضه ان هم از طریق بورس صورت بگیرد.
 
نعمت زاده در پاسخ به سوالی در خصوص واردات سیگار گفت:  من سیگار نمی کشم و این سوال را باید از کسانی بپرسید که سیگار می کشند.
 
وی افزود: ما با هر گونه قاچاق مخالفیم چه قاچاق محصولات صنعتی باشد و چه سیگار، برخی می خواهند با قاچاق، پرداخت مالیات و تعرفه را دور بزنند که ما تلاش می کنیم هر گونه واردات، قانونی باشد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: انحصاری در واردات سیگار نداریم.
 
نعمت زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت خودرو تا پایان سال پایین می آید، گفت:  نمی دانم. پایین آمدن قیمت خودرو دست ما نیست  و بر مبنای تعرفه ها در داخل تولید می شود.
 
وی در واکنش به پرسشی در مورد کیفیت خودروهای ساخت داخل نیز به این پاسخ بسنده کرد که این نمایشگاه، نمایشگاه برق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.