| کد خبر: 18458 |

انعقاد قرار داد با شرکت‌های چینی خودروساز بی‌فایده است

تین نیوز | در حال حاضر بخشی از تحریم های صنعت خودرو حذف شده و با پیگری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه مذاکرات با خودروسازان خارجی می توان به آینده امیدوار بود.
 
ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه سازان اظهار داشت: در سال ۹۰ حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در کشور تولید و به فروش رسید و هم اکنون نیز در بازار حدود ۱ تا ۱٫۵ میلیون نفر متقاضی برای خرید خودرو وجود دارد و در صورتی که شرایط اقتصادی ثبات پیدا کند و محصولات متنوع و با تکنولوژی روز و با کیفیت تولید شود می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.
 
وی با بیان اینکه از شرکت های خودروساز چینی فایده ای به ما نخواهد رسید، گفت: ضروری است صنعت خودروسازی موضوعاتی را که از سوی کشورهای دنیا تجربه شده است را مورد توجه قرار دهد و با مشارکت های بین المللی با شرکت های صاحب تکنولوژی به سمت سرمایه گذاری های خارجی حرکت کند.
 
قربای افزود: با انعقاد قرار دادهای خوب می توان در منطقه حرفی برای گفتن داشت و محصولات با کیفیت به کشورهای اطراف صادر کرد.
 
وی با اشاره به صادرات خودروهای بی کیفیت نیز گفت: ضرورت دارد در خصوص توسعه تکنولوژی و مهارت های نیروی انسانی تلاش مضاعفی داشته باشیم.
 
وی همچنین در مورد مذاکرات با خودروسازان،خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از تحریم های صنعت خودرو حذف شده و  با پیگری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه مذاکرات با خودروسازان خارجی می توان به آینده امیدوار بود البته از زمان آغاز یک مذاکره تا به نتیجه رسیدن‌ آن حداقل ۶ ماه به طول می انجامد و نباید انتظار داشت این فرایند خیلی سریع رخ دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قربانعلی بیک 0 0

    اینکه خودرو سازان چینی برای ما نفعی ندارند بستگی به نحوه مذاکره و تعامل شرکتها دارد و نیز قواعد و ضوابط وزارت صنایع۰ در این امر نباید فراموش کنیم که شرکتهای پیشرو نیز بدلیل ضعف خودروسازان و استراتژی ضعیف مذاکره در عمل محصولات خوب و دانش آنرا خوب منتقل نکرده اند۰ کافی است به شرکتهای حاضر در صنعت ایران از فرانسه توجه کنیم که طی سه دهه گذشته با وجود سهم بیش از ۵۰ درصدی موتورهای دیزل در خودروهای سواری اروپا هیچ محصولی را در ایران وارد ننموده اند۰