| کد خبر: 17834 |

مانع تعطیلی کارخانه‌های تولید خودرو شویم

تین نیوز | رییس انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان البرز با اشاره به واردات 63 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته گفت: واردات این تعداد خودرو گران قیمت و عمدتا لوکس به جز ضربه زدن به اقتصاد کشور و اخلال در جریان تولید، ثمری به همراه نداشته است.
 
علی فراهانی اظهار کرد: این روزها نمایندگان مجلس به دنبال کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند و در حالی که بر اساس دستور شخص ریاست محترم جمهوری قرار شده یک خودروسازی دیگر در ایران راه اندازی شود، اقدام برای کاهش قیمت و افزایش واردات دقیقا بر خلاف مصالح ملی و جریان تولید است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی ایران وارد فضایی شده که در صورت اتخاذ تصمیمات راهبردی و اصولی به راحتی می تواند جایگاه خوبی در منطقه و جهان برای خود دست و پا کند، اما گویا عده ای به دنبال ضربه زدن به این صنعت هستند.
 
رییس انجمن همگن قطعه سازان استان البرز در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: ما با واردات خودرو مخالفیم و آن را زمینه ساز تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار شدن جوانان و کارگران خود می دانیم.
 
فراهانی با اشاره به وجود اهداف و اغراض سیاسی در مواجهه با صنعت خودرو از سوی برخی گفت: متاسفانه عده‌ای با تحت فشار گذاشتن صنعت خودرو به دنبال امتیازگیری از این صنعت هستند که باید جلوی این اقدام آنها گرفته شود.
 
رییس انجمن همگن قطعه سازان استان البرز تاکید کرد: اگر قرار است اشتغال کارخانه‌ای خودروسازی و قطعه سازی کشور حفظ شود باید در این راه همه از این صنعت حمایت کنند.
 
در تیر ماه امسال 11 هزار و 116 دستگاه انواع خودرو به ارزش 206 میلیون و 881 هزار و 170 دلار وارد کشور شد که از نظر تعداد 163 درصد و از نظر ارزش 159 درصد نسبت به تیر ماه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
 
در چهار ماه نخست امسال نیز در مجموع 34 هزار و 134 دستگاه انواع خودرو به ارزش 683 میلیون و 706 هزار و 300 دلار وارد کشور شده است که از نظر تعداد 168 درصد و از نظر ارزش 153.92 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جارچی 0 0

    به تازگی مدیران تنها ناوگان ملی کشور یعنی " هما " با خرید دها دستگاه هیوندای فنس اقدام به حمایت از صنایع خودرو ملی و داخلی کرد ه اند در زمانی که بخشهای داخلی خود دولت به صورت جزیره ای عمل می کنند و منافع صنفی را به ملی ترجیح می دهند مردم چه کاره هستند

  • مهدی 0 0

    بجای التماس کیفیت خودرو را بالا ببریین تاکی میخواین خودرو ها بی کیفیت بدون امنیت جانی رو با قیمت بالا به مردم بفروشین واسه شما سود مهمه واسه مردم کیفیت قیمت مناسب که خودروهای شما هیچ کدومو ندارن از روی ناچاری خودرو تون میخرن اگه پول داشتن که همه ماشین خارجی میخریدن