| کد خبر: 170260 |

◄ مشتریان از کدام بخش‌های خدمات پس‌از فروش خودرو ناراضی‌اند؟

طبق بررسی‌ها مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروها، وضعیت کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی موردنیاز است.

تین نیوز

طبق بررسی‌ها مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروها، وضعیت کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی موردنیاز است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اخیراً گزارش ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد که با وجود رشدی معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال 95، همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.

در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع کمبود یا نبود قطعات یدکی، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهم‌ترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی موردنیاز است، ناراضی هستند.

براساس این ارزیابی شاخص رضایت مشتریان از وضعیت تأمین قطعات یدکی که یکی از مهم‌ترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، افت محسوسی داشته است که این موضوع نشان‌دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.

این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ‌یک از این شرکت‌ها انطباق کامل با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته و این شرکت‌ها پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.