| کد خبر: 170197 |

◄ ضرر میلیارد یورویی آلمان‌ها از جنگ تعرفه‌ای آمریکا

تعرفه‌های دولت آمریکا بر خودروهای وارداتی شش میلیارد یورو به اقتصاد آلمان صدمه وارد می‌کند.

تین نیوز

تعرفه‌های دولت آمریکا بر خودروهای وارداتی 6 میلیارد یورو به اقتصاد آلمان صدمه وارد می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه دولت ترامپ برای اعلام این‌که درنظر دارد تا ۲۵ درصد تعرفه بر واردات خودرو وضع کند، تحت‌فشار قرار گرفت. این تعرفه می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، به فروش خودرو آسیب بزند و مشاغل این صنعت را تهدید کند.

اریک شوایتزر، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (دی‌آی‌ایچ‌کی) به تلویزیونZDF  آلمان گفت: ما تهدیدات ترامپ را خیلی جدی می‌دانیم. چنین تعرفه‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی خواهند بود.

به گزارش رویترز، او افزود: چنین تعرفه‌هایی نه‌تنها باعث از دست رفتن مشاغل آلمان و اروپا می‌شود بلکه به مشاغل و سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده هم آسیب می‌زند.

تعرفه‌های اعمال‌شده از طرف دولت آمریکا بر کالاهای وارداتی باعث بروز یک جنگ تجاری بین کشورهای صنعتی با این کشور شده است. دولت چین هفته گذشته تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه کالاهای آمریکایی را وضع کرده و اتحادیه اروپا هم درصدد ایجاد تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر کالاهای آمریکایی است.

ترامپ تهدید کرده اگر کشورهای دیگر تعرفه‌ها را بالا ببرند آمریکا تعرفه‌هایش را بیشتر خواهد کرد؛ اما چین هفته گذشته تعرفه‌های جدید را اعمال کرد و آمریکا هنوز نتوانسته پاسخ متقابل به این اقدام چین بدهد.

آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را دارا است؛ اما صنعت این کشور به‌شدت محتاج واردات مواد اولیه و قطعات است. به همین دلیل افزایش تعرفه‌ها باعث ایجاد بحران در صنعت آمریکا شده و بسیاری از کارخانه‌های بزرگ خودروساز، الکترونیک و هوافضا از این مسئله صدمه‌دیده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.