| کد خبر: 169906 |

◄ پیشی‌گرفتن بنز از تسلا در تولید خودروهای الکتریکی

همه طرفداران خودرو می‌دانند که سال‌هاست یک جنگ بسیار بزرگ بین خودروسازان آلمان، ژاپن و آمریکا درگرفته و هرکدام سعی دارند تا برتری خود را بر دو رقیب دیگر ثابت کنند.

تین نیوز

همه طرفداران خودرو می‌دانند که سال‌هاست یک جنگ بسیار بزرگ بین خودروسازان آلمان، ژاپن و آمریکا درگرفته و هرکدام سعی دارند تا برتری خود را بر دو رقیب دیگر ثابت کنند.

حال این روزها که خودروهای الکتریکی به‌عنوان خودروهای آینده جایگاه خاصی پیداکرده‌اند، خودروسازان سه کشور بزرگ سازنده خودرو و فناوری‌های خودرو سعی دارند تا در این بخش جدید از بازار خودرو جهان جایگاه بالاتری را به دست بیاورند.

تسلا به‌عنوان یکی از جدی‌ترین رقبا در بازار خودروهای الکتریکی کفه ترازو را به نفع آمریکا تغییر داده بود؛ اما بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که دایملر بنز به‌زودی از تسلا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با بررسی نتایج این تحقیقات دریافته‌اند باوجوداینکه تسلاموتورز هم‌اکنون در صدر برترین سازندگان خودروهای برقی قرارگرفته است، اما در سال ۲۰۲۱ میلادی به رتبه آخر جدول رده‌بندی شرکت‌های خودروسازی سقوط خواهد کرد. در آن زمان، دایملر که درحال‌حاضر در جایگاه پنجم جدول جای گرفته، به نخستین رتبه صعود خواهد کرد.

به نوشته وب‌سایت inside EVs، این جدول به ترتیب نشان‌دهنده شرکت‌های خودروسازی است که به تولید خودروهای برقی و الکتریکی می‌پردازند:

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط‌زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف کنند.

شرکت دایملر که صاحب و سهامدار شرکت مرسدس‌بنز آلمان است، مدت‌هاست به رقابت تنگاتنگی با تسلاموتورز پرداخته است به‌گونه‌ای که کامیون‌های برقی و الکتریکی بسیاری نیز در رقابت با کامیون‌های برقی semi تسلا تولید و عرضه کرده و همواره نیز در تلاش است که در این رقابت برنده میدان باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.