| کد خبر: 169751 |

◄ ممنوعیت واردات خودرو موقتی است

ممنوعیت واردات خودرو تصمیمی برای کوتاه‌مدت است و به‌طورقطع تغییر می‌کند. محمدرضا تابش، نماینده مجلس دهم با اعلام این خبر گفت: رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است.

تین نیوز

ممنوعیت واردات خودرو تصمیمی برای کوتاه‌مدت است و به‌طورقطع تغییر می‌کند.

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس با اعلام این خبر گفت: رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، تابش با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری امری ضروری است، گفت: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای عبور از شرایط حاد و سخت اقتصادی اتخاذشده است و پس از عبور از بحران‌های به وجود آمده، تجدیدنظر در آن صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس افزود: یکی از مؤلفه‌های اساسی کاهش ترافیک و آلودگی‌ها در کلان‌شهرها، استفاده از کم‌هزینه‌‌ترین، سالم‌‌ترین و راحت‌‌ترین وسایل نقلیه است که در این راستا، خودروهای هیبریدی می‌توانند کمک بسزایی به کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوای کلان‌شهرها کنند؛ اما باید اولویت برای مصارف ارزی کشور قائل شد.

او ادامه داد: با نظام تعرفه‌ای، می‌توان کیفیت خودرو‌های داخلی را افزایش داد و شاهد ایجاد رقابت سالم و شفاف بود؛ اما شرایط اقتصادی کشور باعث شده است که تصمیم ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ شود.

تابش با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه‌ای که برای ناوگان حمل‌و‌نقل شهری دارند، می‌تواند ارزش‌افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، تأکید کرد: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای شرایط حال حاضر کشور است و پس از عبور از بحران‌های به‌وجود‌آمده در اقتصاد کشور در خصوص تصمیماتی که برای کوتاه‌مدت اتخاذشده است، تجدیدنظر صورت می‌گیرد.

خودروهای هیبریدی به‌دلیل استفاده از فناوری موتورهای الکتریکی در کنار موتور درون‌سوز، مصرف سوخت کمتری دارند و درنتیجه آلایندگی کمتری هم تولید می‌کنند؛ اما این تأثیر در خودروهای شخصی ایران چندان مشهود نخواهد بود و بهتر است از خودروهای هیبریدی در ناوگان تاکسی‌های شهری و بین‌شهری استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.