| کد خبر: 169479 |

◄ متخلفان قاچاق خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند

قوه مقننه در بدو اطلاع با تشکیل کمیسیون ویژه به موضوع قاچاق و ثبت سفارش غیرقانونی ورود پیدا کرد و با همکاری قوه قضائیه خاطیان را برای محاکمه به محاکم قضایی تحویل داد.

تین نیوز

از 28 تیرماه سال 96 بود که بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودرو به کشور متوقف شد. اما ثبت سفارش  6 هزار 481 دستگاه خودرو در بازه زمانی 7 ماهه از تیرماه تا دی سال گذشته، نشان داد که نفوذ سودجویان از ابلاغ وزیرصنعت پیش گرفته و سود کلان و برخورد قهری نه چندان موثر و پرداخت جرایم نقدی اندک در برابر سود کلان واردات قاچاق خودرو، مانع از ورود غیرقانونی خودرو به کشور نبوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به این موضوع و اعلام حساسیت بالای نمایندگان به موضوع قاچاق در تمامی زمینه‌ها اقتصادی، گفت: به دلیل حساسیت موضوع ثبت سفارش خارج از اصول واردات خودرو و واردات  خودرو در زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به ممنوعیت آن کرده بود. متخلفان به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی شدند.

عزیز اکبریان در توضیح این‌که قوانین به حد کافی در مواجهه با قاچاق کالا و ارز در کشور تقنین شده است، افزود:قوه مقننه در بدو اطلاع با تشکیل کمیسیون ویژه به موضوع قاچاق و ثبت سفارش غیرقانونی ورود پیدا کرد و با همکاری قوه قضائیه خاطیان را برای محاکمه به محاکم قضایی تحویل داد.

وی در تائید اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با مثبت بودن برخورد وزارت صنعت، معدن و تجارت با متخلفان ورود غیر قانونی به سایت ثبت سفارش خودرو، تصریح کرد: بخش جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران در ابلاغیه به گمرکات اجرایی 6 هزار 481 خودرو را به ‌دلیل استفاده از ثبت سفارش‌های جعلی مشمول مقررات کالای قاچاق اعلام کرده و برای روشن شدن این موضوع پرونده تخلفات به دستگاه‌های ذیربط امنیتی -قضایی ارسال شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعداد خودروهای ترخیص شده پس از اعلام توقف ثبت سفارش واردات، خطرنشان کرد: آمار ثبت سفارشT قطعی واردات نیست و وزارت صنعت بهترین مرجع برای کسب آمار متقن در خصوص واردات خودرو به کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.