| کد خبر: 169374 |

چرا گزارش استاندارد پراید به سازمان ملی نرسیده است

◄ پراید به حیات خود ادامه می‌دهد

بحث‌های زیادی با خودروسازان انجام شد که در نتیجه آن تولیدکنندگان پذیرفتند که اجرای استانداردها بر روی برخی تولیدات قدیمی قطعا امکان‌پذیر نیست. کارشناسان حوزه خودرو نیز بر این نکته اذعان دارند.

تین نیوز

در حالی رئیس سازمان ملی استاندارد از کسب استاندارد خودرو توسط 16 خودرو داخلی سخن گفته که، براساس اعلام همین سازمان خودروسازان تا دی‌ماه سال جاری فرصت دارند تا اجرای استانداردهای 63 گانه در تولیدات خود را به اطلاع بخش بازرسی سازمان ملی استاندارد برسانند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نیره پیروزبخت به این نکته نیز اشاره داشته که، تا به این تاریخ در خصوص نتایج استاندارد پراید از سوی تولید کننده، مدارکی به ما ارائه نشده است.

دلیل این‌که سایپا تا  روز گذشته نسبت به ارائه گزارش در خصوص پراید اقدام نکرده را مسئولان سازمان ملی استاندارد جویا شدیم.

رئیس اداره خودروئی سازمان ملی استاندارد ایران در بیان علت این اعلام گفت: خودروسازان از دی‌ماه سال گذشته به مدت یک سال ملزم به اجرای استانداردهای 63 گانه در محصولات خود شدند که تا تاریخ یاد شده 7 ماه باقی است.

حمیدرضا منفردی با اشاره به این مهم که در زمینه استانداردها برنامه‌ای تدوین شده تا براساس آن استانداردها اجرا و اطلاع رسانی شود، تصریح کر: بحث‌های زیادی با خودروسازان انجام شد که در نتیجه آن تولید کنندگان پذیرفتند که اجرای استانداردها بر روی برخی تولیدات قدیمی قطعا امکان‌پذیر نیست. کارشناسان حوزه خودرو نیز بر این نکته اذعان دارند.

در این برنامه سعی شده، به نحوی برنامه چیده شود تا استانداردها در قالبی گنجانده شود که خودروسازان بتوانند سطح کیفی خودروهای خود و رعایت استانداردها را در محصولات تولیدی خود افزایش دهند. این کار در دو فاز اول و دوم به مرحله اجرا گذاشته شد و منظر هستیم تا نتایج کار را پس از کنترل در دی‌ماه مشخص شده و نتیجه به بازرسی سازمان استاندارد گزاش شود.

منفردی گفت: شاید در اعلام نظر اخیر رئیس سازمان ملی استاندارد نیز منظور از عدم ارائه گزارش خودرو پراید نیز همین باشد که سازنده این خودرو تا اجرای استانداردها زمان کافی در اختیار دارد. بنا بر آمار تا به امروز هیچ‌یک از خودروسازان داخلی گزارش عملکرد خود در اجرای استانداردهای 63 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل نداده است.

رئیس اداره خودروئی سازمان ملی استاندارد ایران، در تائید شماره‌گذاری خودروهایی که تا دی‌ماه فرصت تولید دارند، افزود: تولید و شماره‌گذاری خودروهایی که پیش از این شماره‌گذاری می‌شدند تا زمان یاد شده بلا اشکال است و تائیدیه سازمان نیز برای آنها معتبر است و لذا ممکن است. تعدادی از این خودروها از دی‌ماه سال جاری مجوز ادامه تولید دریافت نکنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.