| کد خبر: 169282 |

درخواست عضو کمیسیون برنامه، بودجه:

6 ماه خودرو وارد نشود

در شرایط کنونی بهتر است برای 6 ماه واردات خودرو متوقف شود. بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه بابیان این مطلب گفت: اکنون‌که عرضه و تقاضای ارز در کشور تعادل ندارد باید اولویت واردات را بر روی کالاهای اساسی و داروها قرار دهیم.

تین نیوز

در شرایط کنونی بهتر است برای 6 ماه واردات خودرو متوقف شود. مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب گفت: اکنون‌که عرضه و تقاضای ارز در کشور تعادل ندارد باید اولویت واردات را بر روی کالاهای اساسی و داروها قرار دهیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، لاهوتی درخصوص انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز رسمی به‌منظور واردات، اظهار داشت: هرکسی هر چیزی را از مردم پنهان کند نتیجه آن فساد است، فلسفه حاکمیت برای مردم است، مردم باید بدانند اکنون‌که کالا باقیمت دو برابر در بازار عرضه می‌شود سود آن برای چه کسانی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم باید بدانند با ارز 4200 تومانی که برای واردات اختصاص داده‌شده چه کالاهایی وارد می‌شود، گفت: باید مشخص باشد که ارز رسمی برای کالاهای اساسی و ضروری صرف می‌شود یا کالاهای غیرضروری و نمادین.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه آیا بنابر شعاری که داده‌شده مبنی‌بر جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری عمل می‌شود، ادامه داد: همه‌چیز اگر شفاف و روشن گفته شود مطمئناً  مردم نیز نظارت‌های خود را اعمال می‌کنند.

لاهوتی در پایان با تأکید براینکه باید واردات خودرو را محدود کنیم و سیاست ما نیز این بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون‌که عرضه و تقاضای ارز در کشور تعادل ندارد چه اشکالی دارد شش ماه خودرو وارد نشود، درحال‌حاضر باید اولویت واردات را بر روی کالاهای اساسی و داروها قرار دهیم.

درحالی‌که واردات خودرو توسط وزارت صنعت ممنوع اعلام‌شده بود، طبق لیست اعلامی از طرف بانک مرکزی 21 شرکت برای واردات خودرو ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند.

در این لیست تنها نامی که به‌نظر منطقی می‌رسد وزارت بهداشت است که برای واردات آمبولانس ارز دریافت کرده است. البته بانک مرکزی به‌اشتباه کد خودرو کره‌ای سانگ‌یانگ تیوولی را در مقابل اسم وزارت بهداشت ثبت کرده بود که باعث ایجاد حاشیه‌هایی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.