| کد خبر: 169215 |

◄ خودروسازان آمریکایی قربانی سیاست‌های تجاری ترامپ

تنش‌ها میان آمریکا و دیگر کشورها و همچنین شعله‌ور شدن آتش جنگ تجاری سبب خواهد شد قیمت‌ هر دستگاه خودروی سواری و وانت سبک در بازار آمریکا تا ۵ هزار دلار افزایش بیابد.

تین نیوز

آتش جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا دامن خودروسازان آمریکا را گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، تنش‌ها میان آمریکا و دیگر کشورها و همچنین شعله‌ور شدن آتش جنگ تجاری سبب خواهد شد قیمت‌ هر دستگاه خودروی سواری و وانت سبک در بازار آمریکا تا ۵ هزار دلار افزایش بیابد.

این افزایش قیمت به خودروهای وارداتی محدود نمی‌شود، بلکه افزایش هزینه واردات قطعات خودرو سبب خواهد شد قیمت خودروهایی که در خاک آمریکا تولید می‌شوند بالا برود.

از سوی دیگر خودروسازان ناچار خواهند شد افزایش هزینه تولید و واردات خودرو را در سبد محصولی خود تقسیم کنند تا هیچ مدلی با افزایش تصاعدی قیمت دچار افت تقاضا نشود. به‌این‌ترتیب همه محصولات سهمی از افزایش قیمت خواهند داشت.

به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی، کارشناسان موسسه تحقیقات خودروی LMC پیش‌بینی کردند درصورت اعمال تعرفه بر واردات خودرو و قطعات آن افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. با توجه به اینکه میانگین قیمت خودروهای نو در آمریکا ۳۲ هزار دلار است اعمال تعرفه ۲۰ تا ۲۵ درصدی به افزایش ۴ تا ۵ هزار دلاری قیمت هر خودرو منجر خواهد شد.

این در حالی است که به‌احتمال‌زیاد فروش خودروهای آمریکایی در دیگر کشورها به‌دلیل اعمال تعرفه‌های متقابل بر کالای آمریکایی اتفاق خواهد افتاد و این باعث بروز بحران در خودروسازان آمریکایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.