| کد خبر: 168382 |

◄ قطعه‌سازی در شرف تعطیلی است

قیمت مواد اولیه 40 تا 45 درصد افزایش داشته است و باید به‌طور طبیعی قیمت قطعات نهایی نیز 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کند. آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی با اعلام این مطلب گفت: قطعه‌سازان دیگر نمی‌توانند با این قیمت‌ها به خودروسازها قطعه بدهند

تین نیوز

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: قیمت مواد اولیه 40 تا 45 درصد افزایش داشته است و باید به‌طور طبیعی قیمت قطعات نهایی نیز 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، آرش محبی‌نژاد  با اعلام این مطلب گفت: قطعه‌سازان دیگر نمی‌توانند با این قیمت‌ها به خودروسازها قطعه بدهند

محبی‌نژاد با اشاره به عقب افتادگی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان گفت: با این شرایط فعالیت صنعت قطعه‌سازی متوقف خواهد شد، همان‌طور که در چند دهه اخیر 50 خودروساز تعطیل شدند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تأکید کرد: بسیاری از قطعه‌سازان امروز با حداقل ظرفیت‌ کار می‌کنند چون هر قطعه‌ای که تولید می‌شود حداقل 30 درصد برای قطعه‌ساز ضرر دارد.

محبی‌نژاد اظهار کرد: ما امروز شاهد تعطیلی صنعت قطعه‌سازی و در نتیجه صنعت خودروسازی هستیم. اگر می‌خواهند جلوی این روند را بگیرند بایستی این افزایش قیمت برای قطعات را از ابتدای سال محاسبه کنند زیرا قیمت مواد اولیه از ابتدای سال افزایش داشته است.

سقوط ارزش پول ملی و همین‌طور دیرکرد پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروساز باعث شده تا صنعت قطعه‌سازی رو به افول برود.

به ادعای کارشناسان در شرایط کنونی قیمت تمام‌شده قطعات بین 30 تا 35 درصد افزایش داشته است، درحالی‌که خودروسازان حاضر به خرید قطعه با چنین قیمتی نیستند و افزایش ناچیز قیمت خودرو را بهانه‌ای برای عدم افزایش قیمت قطعات کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.