| کد خبر: 167970 |

◄ قول وزارت صنعت برای مهار قیمت خودرو

امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت اعلام کرد: با برنامه این وزارت در پیش‌فروش خودرو تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت.

تین نیوز

با خروج خودروسازان فرانسوی از ایران و امکان خروج دیگر خودروسازان خارجی، قیمت خودرو در بازار به‌شدت افزایش‌یافته است.

این مسئله باعث حساسیت مجلس و دولت به هرج‌ومرج حاکم بر بازار خودرو شد و در این‌باره امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت اعلام کرد: با برنامه این وزارت در پیش‌فروش خودرو تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت.

قناتی افزود: در عرضه خودرو مشکلی به وجود نیامده بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و افزایش تقاضا این حاشیه افزایش قیمت‌ها را به وجود آورده است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت گفت: امسال بالغ‌بر ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو تولیدشده که در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد بیشتر است.

قناتی افزود: امسال حدود ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو سند فروش خورده است و این نابسامانی حاشیه بازار کار واسطه‌ها و دلالان است.

او با اشاره به اینکه خودروساز برای تأمین نیاز مالی خود باید خودرو را به فروش برساند گفت: شرکت‌های خودروسازی براساس نیاز بازار خودرو تولید می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم برای افزایش قیمت خودرو در بازار خودروها را دپو کنند.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت افزود: شرکت‌های خودروسازی سالیانه بر اساس نیاز بازار یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند.

قناتی درباره پیش‌فروش خودروها افزود: شرکت‌های خودروسازی براساس دستورالعمل شورای رقابت عمل می‌کنند و با توجه به تقاضا در بازار این اجازه به خودروساز داده خواهد شد تا تعداد بیشتری خودرو پیش‌فروش کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، او همچنین گفت: این حاشیه بازار در اعیاد پیش رو برطرف خواهد شد و شرکت‌های خودروسازی فروش خودرو را در برنامه دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.