| کد خبر: 167808 |

◄ سبزترین خودروسازان بازار آمریکا معرفی شدند

خودروها یکی از اصلی‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست هستند. به همین علت سازمان‌های محیط‌زیستی هرساله سازندگان خودروها را در بخش آلایندگی رصد و آمار به‌دست‌آمده را منتشر می‌کنند.

تین نیوز

خودروها یکی از اصلی‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست هستند. به همین علت سازمان‌های محیط‌زیستی هرساله سازندگان خودروها را در بخش آلایندگی رصد و آمار به‌دست‌آمده را منتشر می‌کنند.

جامعه دانشمندان مستقل آمریکا که یکی از سازمان‌هایی است که هرساله آلایندگی خودروهای بازار آمریکا را موردبررسی قرار می‌دهد در تازه‌ترین گزارش خود، هوندای ژاپن را به‌عنوان سبزترین خودروساز در این بازار معرفی کرده است.

جالب اینجاست که دو شرکت کیا و هیوندای در این رده‌بندی توانستند بر دو غول خودروسازی جهان یعنی فولکس‌واگن و تویوتا غلبه کنند و جایگاه دوم را به‌طور مشترک به دست بیاورند. جایگاه سوم این رده‌بندی هم به نیسان رسید و فولکس‌واگن و تویوتا هم به‌طور مشترک چهارم شدند. فورد هم که در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای کاهش آلاینده‌های محصولاتش انجام داده است، توانست رده ششم را به دست بیاورد و تنها خودروساز آمریکایی باشد که در این رده‌بندی جایگاه مناسبی دارد.

جالب اینجاست که فولکس‌واگن در دو سال گذشته به دلیل رسوایی دیزل گیت درگیری بسیاری با سازمان‌های محیط‌زیستی داشته است؛ اما امسال توانست در جمع 5 شرکت خودروسازی سبز آمریکا قرار بگیرد.

این بررسی براساس میزان آلایندگی خودروهایی سنجیده شد که در سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا به فروش رفته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، همانند سال‌های گذشته شرکت‌های آمریکایی در این پژوهش عملکرد مناسبی نداشتند؛ زیرا میزان آلایندگی محصولات تمامی خودروسازان آمریکایی از میانگین آلایندگی بیشتر بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.