| کد خبر: 166828 |

◄ تحریم‍‌ها جزو موارد «غیرمترقبه» در قرارداد خودرویی لحاظ نشود

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام صنعت قطعه‌سازی برای دریافت غرامت از قطعه سازان اروپایی دقت کنند برجام جزو موارد «غیرمترقبه» لحاظ نشود.

تین نیوز

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت:  با توجه به خروج آمریکا از برجام صنعت قطعه‌سازی برای دریافت غرامت از قطعه سازان اروپایی دقت کنند برجام جزو موارد «غیرمترقبه» لحاظ نشود.

به گزارش تین‌ نیوز، آرش محبی نژاد ضمن تأکید بر عدم تأثیر مستقیم خروج آمریکا از برجام بر خودروسازی ایران گفت: در صورت تحریم و جریمه شرکت‌هایی که با خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در ارتباطند، شرکت‌هایی مانند پژو، سیتروئن و رنو به بررسی منافع میان و بلندمدت خود می‌پردازند.

او گفت: اتحادیه اروپا نیز با اجرای قانون انسداد اعلام کرده که از شرکت‌های کوچک و متوسطی که در ارتباط با ایران مشمول جریمه‌های آمریکا شوند، حمایت خواهد کرد که این حمایت شامل شرکت‌های قطعه‌سازی خواهد شد.

محبی نژاد تأکید کرد: اگر خودروسازان اروپایی به دنبال قطع رابطه با طرف‌های ایرانی باشند، قراردادهای قطعه‌سازی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: اگر صنعت قطعه‌سازی به دنبال دریافت تضمین از شرکای خارجی است، باید مقوله دریافت غرامت را در قراردادهای خود بگنجاند تا در صورت خروج احتمالی آنها مشمول خسارت نشود.

به گزارش ایرنا، او گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که تحریم‌ها جزو موارد «غیرمترقبه» لحاظ نشوند، زیرا در این صورت امکان شانه خالی کردن خارجی‌ها از زیر بار مسئولیت وجود دارد.

محبی نژاد تاکید کرد: با قطعیت می‌توان گفت خروج آمریکا از برجام روی قراردادهای قطعه‌سازی با چینی‌ها اثرگذار نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.