| کد خبر: 166720 |

◄ تأثیر منفی شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازان بر صنعت خودرو

یکی از دلایل هزینه‌های بالا در دو خودروسازی بزرگ کشور شرکت‌های کوچک و بزرگ زیان ده زیرمجموعه این شرکت‌ها هستند.

تین نیوز

یکی از دلایل هزینه‌های بالا در دو خودروسازی بزرگ کشور شرکت‌های کوچک و بزرگ زیان ده زیرمجموعه این شرکت‌ها هستند.

به گزارش تین‌نیوز، این شرکت‌ها که در مواردی بخشی از سهام شرکت‌های خودروسازی مادر خود را هم دراختیار دارند از طرف خودروسازان حمایت می‌شوند و خودروسازان باوجود هزینه‌بر بودن حفظ این مجموعه‌ها در تلاش‌اند که به‌هیچ‌وجه این شرکت‌ها را از دست ندهند.

این شرکت‌ها که معمولاً درزمینهٔ قطعه‌سازی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری مشغول فعالیت هستند در بازار و مجامع مختلف حافظ منافع خودروسازان هستند.

به‌طور مثال از افزایش قیمت قطعه‌سازان جلوگیری می‌کنند یا قیمت خودرو را در بازار تغییر می‌دهند.

چنین سیاستی دست خودروسازان را در برابر سازمان استاندارد، انجمن قطعه‌سازان، وزارت صنعت و حتی مجلس بازتر می‌گذارد و باعث می‌شود تا قدرت مقابله با قوانینی را که خواهان آن نیستند را داشته باشند.

اما این کار خودروسازان هزینه‌بر است و این هزینه از جیب خریداران محصولات این شرکت‌ها تأمین می‌شود. بارها مجلس سعی در ورود به این بحث داشته است ولی هر بار به دلایل نامعلوم این کار نیمه‌تمام مانده و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

بازار انحصاری، حمایت دولتی و شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازان با کمک هم توانسته‌اند وضعیت خودروسازی داخلی را هرروز به شرایط انحصاری‌تر وارد کنند. صنعتی که با درصد بالای قطعات وارداتی محصولاتش، صنعت قطعه‌سازی ایران را هم تهدید می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.