| کد خبر: 166509 |

◄ راستی‌آزمایی آنالیز قیمت خودروهای داخلی

مدیران شرکت‌های خودروساز با حضور در جلسه فردا (یکشنبه) منشأ افزایش قیمت خود را آنالیز خواهند کرد. سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر گفت: راستی آزمایی آنالیز قیمتی ارائه‌شده توسط خودروسازان توسط کمیته صنعت کمیسیون انجام خواهد شد.

تین نیوز

مدیران شرکت‌های خودروساز با حضور در جلسه فردا (یکشنبه) عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت خودرو را آنالیز خواهند کرد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر گفت: راستی‌آزمایی آنالیز قیمتی ارائه‌شده توسط خودروسازان توسط کمیته صنعت کمیسیون انجام خواهد شد.

باستانی دلایل افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو را نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه تولید، افزایش قیمت خودروهای وارداتی و آثار تورمی ناشی از آن و تنوع آپشن خودروها دانست و از حضور مدیران شرکت‌های خودروسازی و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه این کمیسیون خبر داد.

نماینده تربت‌حیدریه در مجلس افزود: میزان وابستگی ارزی خودروهای داخلی، دلایل پرداخت نشدن ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن‌ها و قیمت ارز تخصیص‌یافته به آنان در این نشست موردبررسی قرار می‌گیرد.

او بر لزوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تأکید کرد و افزود: آثار تورمی قیمت ارز آزاد بر صنعت خودروسازی قاعدتاً نباید کل صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار بدهد چراکه طبق اعلام مسئولان ارز ۴۲۰۰ تومانی که به قطعه‌سازان باید پرداخت می‌شد سهم زیادی از هزینه یک دستگاه خودرو دارد که مانع افزایش هزینه تولید خودرو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قیمت هر دستگاه پراید در بازار آزاد را ۲۷-۲۸ میلیون تومان دانست و افزود: مدیران خودروساز باید به این سؤال پاسخ دهند که سهم پرداخت هزینه‌ها برای ترخیص قطعات وارداتی و سایر هزینه‌های تولید چقدر است؟

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، باستانی سهم خریداران ایرانی از بازار خودرویی کشور را ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: هفت درصد خودروهای ایرانی مصرف‌کنندگان غیر ایرانی دارد، بنابراین وقت آن رسیده که خودروسازان به خواسته‌ها و توقعات خریداران ایرانی خودروهایشان ترتیب اثر دهند.

جلسه مربوط به بررسی افزایش قیمت خودرو قرار بود هفته گذشته برگزار شود که به دلایلی این جلسه به این هفته موکول شد. در این جلسه وزیر صنعت و نمایندگان خودروسازان به کمیسیون صنایع خواهند آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.