| کد خبر: 166224 |

◄ درخواست گرانی ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو

امسال هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه ازجمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش‌بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد. محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن قطعه‌سازان بابیان این مطلب تأکید کرد: در این شرایط انتظار ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست.

تین نیوز

امسال هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه ازجمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش‌بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد.

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن قطعه‌سازان بابیان این مطلب تأکید کرد: در این شرایط انتظار ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست.

نجفی‌منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، اظهار داشت: برای قیمت‌گذاری هر کالایی سه مؤلفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار موردمحاسبه قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: از طرفی هزینه‌های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش 10 درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش 30 درصدی قیمت قطعات و 19.5 درصدی قیمت خودرو می‌شود.

نجفی‌منش بابیان اینکه نمی‌توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست.

او ادامه داد: در همه کشورها قیمت‌گذاری خودرو توسط بازار انجام می‌شود که در چنین شرایطی برای مصرف‌کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت‌های فعلی خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.