| کد خبر: 166013 |

◄ صنعت قطعه سازی خودرو در حال پوست اندازی است

مشاور خودرویی وزیر صنعت گفت: حضور مستقیم قطعه‌سازان به صورت تولید مشترک درایران باعث رشد این صنعت شده است.

تین نیوز

مشاور خودرویی وزیر صنعت  گفت: حضور مستقیم قطعه‌سازان به صورت تولید مشترک درایران باعث رشد این صنعت شده است.

به گزارش تین نیوز،  اصغر خسروشاهی گفت: قطعه‌سازی خودرو در گذشته به صورت کپی برداری صورت می گرفت اما اکنون قطعه‌سازان به طور مستقیم و به صورت تولید مشترک درایران  حضور دارند .

او گفت: تحریم‌ها کشور را از تکنولوژی‌های‌ جدید محروم ساخت، بدین‌جهت نیاز به همکاری شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی با طرف‌های‌ خارجی بود تا تکنولوژی قطعه‌سازی درایران رشد کند.‌این مسائل خود مراحل جدیدی است که در حال شکل گیری است.

خسروشاهی به لزوم حضور بخش خصوصی در این صنعت اشاره کرد و در ادامه گفت:  در بحث قطب سوم خودروسازی دولت نباید قطب سوم را با محوریت دولت راه‌اندازی کند. بخش خصوصی باید در کشور سرمایه‌گذاری نماید و دولت آن را حمایت کند. حال‌این بخش خصوصی ممکن است خارجی باشد یا داخلی. ممکن است روزی ‌این سرمایه‌گذار شرکت هیوندا و روز دیگری سیتروئن یا رنو یا سرمایه‌گذار داخلی باشد.

مشاور خودرویی وزیر صنعت گفت : در حال حاضر رنو و سیتروئن در حال سرمایه‌گذاری هستند. شرکت کرمان خودرو با شرکت هیوندا در حال همکاری است. گروه بهمن در حال همکاری با دو سه شرکت است و تا ۲ سال آینده تمام ‌این شرکت‌ها شکل خواهند گرفت و به ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودرو در سال خواهیم رسید. تمام ‌این شرکت‌ها تا دو سال آینده جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

به گزارش مهر، او گفت: شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در ایران به دنبال صادرات قطعات نیز هستند و  این شرکت‌های خارجی حتی برای تامین زنجیره جهانی خود به دنبال استفاده از ظرفیت‌های‌ تولیدی درایران هستند.

خسروشاهی به تجربه موفق کشورهایی مثل  چین، کره،‌ ترکیه در برنامه حمایتی از صنعت خودرو و قطعه‌سازی اشاره کرد و گفت: در کشور بستر مناسب تولید و صادرات  قطعات خودرو وجود دارد اما تحقق  صادرات قطعات تولیدی داخل کشور نیازمند حمایت دولت و حاکمیت است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.