| کد خبر: 165802 |

نجفی‌منش:

◄ قطعه‌سازان برای افزایش قیمت منتظر شورای رقابت نمی‌مانند

در پی انتشار اخباری مبنی بر اختلاف نظر خودرو قطعه‌سازان کشور به منظر افزایش قیمت قطعات خودرو، این خبر از سوی رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، تکذیب شد.

تین نیوز

در پی انتشار اخباری مبنی بر اختلاف نظر خودروسازان با قطعه‌سازان کشور به منظور افزایش قیمت قطعات خودرو، این خبر از سوی رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی‌منش گفت: این‌که گفته می‌شود دخل خودروسازان با خرج قطعه‌سازان نمی‌خواند، اساساً صحت نداشته و در این مورد اختلافی میان قطعه و خودروسازان وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: قطعاً طرح چنین مسائلی باید دارای دلایل متقنی باشد تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

نجفی‌منش با بیان این نکته که «در تغییر قیمت محصولات خود منتظر اعلام نظر شورای رقابت نمی‌مانیم»، افزود: هر وقت ورودی قطعه‌سازان افزایش پیدا کند با خودروسازان در فضایی کاملا دوستانه به گفت‌وگو می‌نشینیم و نتایج مذاکرات مبنای تغییر نرخ در قطعه‌سازی خواهد بود.

وی به منطقی بودن افزایش قیمت قطعات، اشاره داشت و خاطرنشان کرد: تا به این تاریخ مشکلی در این‌باره میان انجمن صنایع همگن و خودروسازان وجود نداشته است.

به گزارش تین‌نیوز، در خبرها آمده بود، در شرایطی که شورای رقابت هنوز نتایج بررسی درخواست خودروسازان را مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان، نهایی نکرده، قطعه‌سازها از افزایش 30 درصدی هزینه‌های تولید خود صحبت به میان آورده و معتقدند قیمت قطعات باید به همین میزان بالا برود.

خواسته قطعه‌سازان هر بار با پاسخ منفی خودروسازها مواجه شده و ظاهراً تا به امروز نیز به جایی نرسیده است، دلیل پاسخ منفی خودروسازان به قطعه‌سازها بسیار روشن است، چه آنکه آنها می‌گویند تا وقتی شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان موافقت نکند، امکان بالا بردن قیمت قطعات وجود ندارد.

با این تفاسیر، مشکل افزایش قیمت اگرچه یکی از ارکان آن افزایش نرخ ارز است اما بنا بر تاکید رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، فعلاً منتفی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.