| کد خبر: 165315 |

◄ (تصاویر) کراس‌اوور مفهومی «جیلی» در نمایشگاه پکن رونمایی شد

شرکت خودروسازی جیلی چین در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ از کراس‌اوور مفهومی با نام آیکون رونمایی کرد.

تین نیوز

شرکت خودروسازی جیلی چین که صاحب شرکت ولوو سوئد و بخشی از سهام شرکت دایملر آلمان است و از بزرگ‌ترین خودروسازان چین محسوب می‌شود، در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ از کراس‌اوور مفهومی با نام آیکون رونمایی کرد.

به گزارش وب‌سایت موتور۱، این خودروی مفهومی ظاهری شبیه به جعبه داشته و برنامه‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های نینتندو را در خود جای‌داده است.

گای بورگین–مدیر بخش طراحی شرکت جیلی–درباره طراحی شکل و ظاهر این خودرو می‌گوید: این خودرو با توجه به نام خود، آیکون، دقیقاً شبیه به یک آیکون در صفحه دسکتاپ رایانه در دهه ۱۹۸۰ است. به خاطر همین است که کناره‌های این خودرو شکل مسطحی دارد و با سایر خودروهای هم‌عصر خود تفاوت دارد. درواقع باید گفت طراحی این خودرو از یک نمایش ۸ بیتی و مینیمالیستی الهام گرفته است.

به عقیده او، ظاهر مسطح، جعبه‌ای شکل و بلوکی مانند این خودرو به‌طورقطع نظر هر بیننده زیباپسندی را جلب خواهد کرد.

داخل این خودرو نیز، همانند بیرون آن کاملاً ساده طرح‌ریزی‌شده است. کابین داخل آن، به یک صفحه‌نمایش زیبا و باکیفیت مجهز شده است. اهرم تعویض دنده آن نیز زاویه‌دار و یادآور کنسول‌های بازی نینتندو است. هرچند که ازلحاظ ظاهری به نظر می‌رسد صندلی‌های سرنشینان چندان راحت نباشد.

به گزارش ایسنا، بااینکه هنوز این خودروساز تصمیمی درباره تولید این کراس‌اوور مفهومی در آینده اتخاذ نکرده است اما به نظر می‌رسد تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی نخستین نمونه‌های این خودرو به تولید انبوه رسیده و روانه بازار اروپا شوند.

جیلی به‌تازگی اعلام کرده درصدد خارج کردن بازار خودروهای الکتریکی از سیطره تسلا است و در این زمینه همکاری گسترده‌ای را با دیگر شرکت‌های خودروساز آغاز کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.