| کد خبر: 165311 |

◄ مردم نباید خودرو غیراستاندارد سوار شوند

با اجرای استانداردهای خودرویی جدید از اول تیرماه سال جاری، 25 خودرو داخلی و وارداتی اجازه شماره‌گذاری ندارند.

تین نیوز

با اجرای استانداردهای خودرویی جدید از اول تیرماه سال جاری، 25 خودرو داخلی و وارداتی اجازه شماره‌گذاری ندارند.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین‌باره گفت: این 25 خودروی غیراستاندارد دیگر نباید شماره‌گذاری شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر اینکه خودروسازان باید استاندارد خودروهای داخلی را اصلاح کنند، افزود: مردم نباید خودروی غیراستاندارد سوار شوند و خودروسازان با استفاده از تکنولوژی‌های روز باید خودروهای جدید و باکیفیت تولید کنند.

او ادامه داد: هر خودرویی که استانداردش از سوی سازمان استاندارد تائید می‌شود باید تولید و شماره‌گذاری شود و سایر خودروها یا باید مطابق با مؤلفه‌های استاندارد شوند و یا اینکه تولید آن‌ها متوقف شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس بابیان اینکه فاصله 25 خودروی اعلامی با مؤلفه‌های استاندارد زیاد است، یادآور شد: متوقف کردن تولید این خودروها بر کاهش میزان آلایندگی هوا تأثیر دارد، البته خودروهای جدیدی باقیمت و کیفیت مناسب باید جایگزین این 25 خودروی اعلامی‌شود تا مردم نیز حق انتخاب داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درگذشته بارها سازمان استاندارد برافزایش ایمنی خودروها مطابق با مؤلفه‌های اعلامی تأکید کرده است، تصریح کرد: درگذشته بارها اعلام‌شده که خودروهایی که استاندارد لازم را ندارند باید خط تولید آن‌ها متوقف شود و این اقدام صورت گرفته در همین راستا است.

استانداردهای جدید خودرویی حاشیه‌های زیادی داشته‌اند و برخی افراد اجرای این استانداردها را موجب افزایش حداقل قیمت خودروهای موجود در بازار می‌دانند و با آن مخالف‌اند. از طرف دیگر سازمان استاندارد تصمیم دارد یک‌بار برای همیشه مشکل استانداردهای خودرویی را حل کند و خودروهای آلاینده، ناایمن و بی‌کیفیت را از خط تولید خارج کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.