| کد خبر: 164046 |

ساسان قربانی تشریح کرد:

◄ سال 97، پرچالش برای صنعت خودرو و تولید

دبیرکل سومین و چهارمین همایش بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته، سال 97 را برای صنعت خودروسازی، سالی پیچیده دانست.

تین نیوز

دبیرکل سومین و چهارمین همایش بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته، سال 97 را برای صنعت خودروسازی، سالی پیچیده دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ساسان قربانی با اشاره به این‌که صنعت خودرو سال بسیار پیچیده‌ای را پیش رو دارد، اظهار کرد: مشکلات نقدینگی در صنعت خودروسازی نسبت به سال قبل با ادامه این روند تشدید خواهد شد که می‌تواند مشکلاتی را برای تامین قطعات و مواد اولیه و حتی پرداخت حقوق و دستمزد برای صنعت خودرو به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد صنعت خودرو نیازمند بازنگری در برنامه‌های فعلی و توجه ویژه به واحدهای تولیدی است و تحقق شعار امسال را با چالش مواجه می‌کند.

قربانی با اشاره به منویات رهبر انقلاب و نام‌گذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی ایشان، افزود: این شعار می‌تواند امید را نزد مخاطبین صنعت در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم زنده کند و از مزایای خود صنعت خودرو و قطعه‌سازی را بهره‌مند کند.

وی با تاکید بر این‌که  واقعیت این است که باید کار اجرائی بکنیم و تنها با شعار نمی‌توان به تحقق اهداف امیدوار بود، گفت: انتخاب شعار سال بسیار دقیق و کارشناسی شده است اما، فاصله شعار تا عمل زیاد است و تحقق آن نیازمند پیگیری‌های فراوان و مستمر خواهد بود.

به گفته کارشناس صنعت خودرو کشور که خود تولید کننده قطعات نیز هست، نهادهای مختلف باید دست به دست هم بدهند تا تولید بتواند از مشکلاتی که الان با آن دست در گریبان است رها شود، به عنوان مثال، در حال حاضر باید مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی ما برطرف شوند که خود یک معضل بسیار بزرگی است.

قربانی به سیاست‌های سختگیرانه وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه تنها به این مقوله می‌اندیشد که مطالبات خود را در موعد مقرر وصول کند و در اندیشه همراهی و توجه به مشکلات واحدهای تولید نیست و با این کار هزار ویک مشکل پیش روی واحدهای تولیدی قرار می‌دهد.

دبیرکل سومین و چهارمین همایش بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته، خاطرنشان کرد: موارد یادشده در مجموع می‌تواند چالش عمیقی را پیش روی صنعت خودرو و قطعه قرار دهد و با این اتفاق نه تنها تولید موفقی در کشور صورت نمی‌گیرد بلکه بر مشکلات صنعت خودرو نیز افزوده می‌شود، این موانع که تقریباً همگی شناخته شده هستند چنانچه از پیش روی صنعت برداشته شود، شاید بتوان سال مثبتی را برای این بخش از صنعت پیش بینی کرد.

وی درخصوص ارزیابی خود از صنعت خودرو با ادامه وضعیت موجود اقتصادی، گفت: صنعت و تولید بسیار دوره پر چالشی را در سال 97 روبه‌روی خود خواهند داشت، مگر این‌که تدابیر ویژه‌ای در چارچوب مبارزه با موانع یاد شده اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.