| کد خبر: 163739 |

◄ ایران شانزدهمین خودروساز در سال 2017

در سال 2017 ایران توانست با تولید حدود از 1.5 میلیون دستگاه انواع خودرو، جایگاه شانزدهم را ازنظر کمیت در بین کشورهای تولیدکننده خودرو جهان از آن خود کند.

تین نیوز

در سال 2017 ایران توانست با تولید حدود از 1.5 میلیون دستگاه انواع خودرو، جایگاه شانزدهم را ازنظر کمیت در بین کشورهای تولیدکننده خودرو جهان از آن خود کند.

به گزارش شبکه خبری سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری، ایران در این رده‌بندی بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا، جمهوری چک، اندونزی، بلژیک، سوئد، پرتغال، استرالیا و اتریش قرار گرفت.

براساس این گزارش تولید خودرو ایران در این سال با رشد بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال قبل آن به یک‌میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید. ایران در این سال همچنین ۹۶ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو تجاری تولید کرد.

در این گزارش چین با تولید ۲۹ میلیون و ۱۵ هزار دستگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی‌شده است. آمریکا با ۱۱ میلیون و ۱۸۹ هزار دستگاه و ژاپن با ۹ میلیون و ۶۹۲ هزار دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

کل خودروی تولیدشده طی سال ۲۰۱۷ در کل جهان بیش از ۹۷ میلیون دستگاه بوده است.

بسیاری از خودروهای تولیدی در ایران سال‌ها از آغاز تولیدشان می‌گذرد و به همین دلیل در صورت اجرای استانداردهای خودرویی در ایران، تولیدکنندگان خودرو در ایران با بحران خودرو جایگزین روبرو خواهند شد.

عدم رعایت استانداردهای جهانی در بخش ایمنی و کیفیت، باعث شده تا ایران یکی از پیشتازان تلفات رانندگی در جهان باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.