| کد خبر: 162538 |

◄ تولید خودرو هوشمند مستقل توسط فولکس‌واگن

فولکس‌واگن نه‌تنها در تولید خودرو در سال گذشته مقام اول را به‌دست آورده است بلکه این شرکت و برندهای زیرمجموعه‌اش در حال تلاش برای برتری فناورانه بر دیگر شرکت‌ها هستند.

تین نیوز

فولکس‌واگن نه‌تنها در تولید خودرو در سال گذشته مقام اول را به‌دست آورده است بلکه این شرکت و برندهای زیرمجموعه‌اش در حال تلاش برای برتری فناورانه بر دیگر شرکت‌ها هستند.

فولکس‌واگن به‌تازگی از تولید یک خودرو برقی و هوشمند کاملاً مستقل خبر داده است که با استفاده از هوش مصنوعی تکامل‌یافته خود نیاز به هرگونه کنترل دستی از طریق فرمان، پدال‌ها و .. را منتفی کرده است.

این خودرو برقی مستقل با هر بار شارژ کامل قادر است 660 کیلومتر مسافت را طی کند.

به گزارش یو اس ای تودی، سیستم هوشمند خودروی یادشده دمای داخلی آن را به‌طور خودکار و با بررسی وضعیت آب و هوایی محیط اطراف تنظیم می‌کند. البته تا تکمیل این خودرو هنوز زمان قابل‌توجهی باقی‌مانده و احتمالاً عرضه عمومی آن به بازار تا سال 2030 رخ نخواهد داد.

خودروی یادشده با استفاده از یک دستیار هوشمند به‌تدریج از اولویت‌ها و علائق مالکان خودآگاهی می‌یابد و خود را براساس نیازها و سلایق هر یک از آن‌ها تطبیق می‌دهد تا بتواند رضایتشان را در حین جابجایی و سفر برآورده کند.

در چنین خودروهایی سرنشینان قادرند به‌جای کنترل خودرو در طول مسیر به مطالعه و فعالیت‌های سودمند دیگر بپردازند و به این شکل ساعات تلف شدن وقت شهروندان در ترافیک حذف می‌شود.

به گزارش فارس، در این خودرو کاربران می‌توانند فرامین صوتی خود را برای اجرا خطاب به این خودرو صادر کنند. هنوز قیمت نهایی این خودرو برای خرید مشخص نشده است.

البته تردد چنین خودروهایی در خیابان نیازمند یک سری امکانات و زیرساخت‌ها است که متأسفانه در ایران به‌هیچ‌وجه وجود ندارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.