| کد خبر: 162495 |

◄ گزارش خودروسازان به کمیسیون صنایع مجلس

باوجود رکود حاکم بر بازار خودرو، خودروسازان همچنان بر طبل گرانی خودرو می‌کوبند. شرکت‌های خودروساز مدعی هستند که به دلایل مختلف ازجمله افزایش نرخ ارز قیمت تمام‌شده خودروهای داخلی افزایش داشته است. یکی از دلایل افزایش تأثیر ارزبر خودروهای داخلی، افزایش سهم قطعات وارداتی در محصولات این خودروها است.

تین نیوز

باوجود رکود حاکم بر بازار خودرو، خودروسازان همچنان بر طبل گرانی خودرو می‌کوبند. شرکت‌های خودروساز مدعی هستند که به دلایل مختلف ازجمله افزایش نرخ ارز، قیمت تمام‌شده خودروهای داخلی افزایش داشته است. یکی از دلایل بالا رفتن تأثیر ارز بر خودروهای داخلی، افزایش سهم قطعات وارداتی در محصولات این خودروها است.

حال امروز خودروسازان با حضور در کمیسیون صنایع مجلس گزارش خود را به نمایندگان ملت ارائه خواهند داد.

تغییرات قیمتی در حالی در بازار اتفاق می‌افتد که قرار بود با دستورالعمل شورای رقابت اختلاف قیمت بازار تا کارخانه خودروهای زیر 40 میلیون تومان برطرف شود؛ اما در عمل نه‌تنها این اختلاف قیمت‌ها مدیریت نشده بلکه هرروز شاهد فروش خودروهای دونرخی در سطح بازار هستیم و در این شرایط سودجویان از این اختلاف قیمت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

تغییرات قیمت‌ها و البته بررسی وضعیت صنعت خودرو باعث شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود کرده و درصدد برگزاری جلسه‌ای با حضور شریعتمداری وزیر صنعت شوند. آن‌طور که نمایندگان مجلس می‌گویند قرار بود ارائه گزارش وضعیت صنعت خودرو در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس توسط وزیر صنعت مطرح شود اما سفر وزیر باعث شد تا مدیران شرکت‌های خودروساز در جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس حاضرشده و گزارش فعالیت‌های خود را به نمایندگان اعلام کنند.

قرار است در این جلسه ضمن بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در قراردادهای بین‌الملل با شرکای خارجی بحث حمایت از قطعه‌سازان و تغییرات قیمتی انواع محصولات داخلی هم مورد ارزیابی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.