| کد خبر: 162004 |

◄ فروش خودروهای وارداتی فقط با ارائه کارت گارانتی و وارانتی

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌کند و فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف به‌شمار می‌رود.

تین نیوز

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌کند و فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف به‌شمار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که در دی‌ماه امسال توسط هیأت‌وزیران به تصویب رسید، واردات خودروی سواری منوط به داشتن نمایندگی رسمی و وجود زیرساخت‌های لازم و کافی برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی پس از عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نماینده رسمی مجاز است که با توجه به این موضوع با در نظر گرفتن ابلاغ این دستورالعمل مردم باید دقت کنند تمامی عرضه‌‌کنندگان خودروهای وارداتی نسبت به عرضه خودرو با کارت خدمات گارانتی و وارانتی (تضمین و تعهد تأمین قطعات) نمایندگی رسمی ملزم هستند. دوران گارانتی (تضمین) و وارانتی (تعهد) خودرو باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو باشد که در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده است.

خریداران از خرید خودروهای وارداتی که فاقد کارت گارانتی نمایندگی رسمی هستند جدا خودداری کنند و در صورت هرگونه مواجهه با تخلف یا موارد مغایر با قوانین موضوعات را مستقیماً به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

در‌صورتی‌که خریداران تمایل به خرید خودرو در قالب پیش‌فروش دارند این مدل از خرید را صرفاً از طریق شرکت‌های دارای مجوز پیش‌فروش خودرو که از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرشده است، پیگیری کنند که لیست آن شرکت‌ها را می‌توانند در سایت اینترنتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ما با همه ي اين توضيحات عمل كرديم و از اطلس خودرو نماينده ي رسمي كياموتورز در ايران سراتو خريديم (ارديبهشت 96). بايد خودرو رو 60 روزه تحويل ميداد. الان اسفند 96 هستيم نه ماشين رو داده و نه پول رو. پيش سازمان حمايت از مصرف كننده هم اومديم ولي دريغ از حتي يه پاسخ قانع كننده. تكليف ما چيه؟!