| کد خبر: 161715 |

◄ موتورهای الکتریکی ارزان‌قیمت، برگ برنده تویوتا

تویوتا برای سبقت گرفتن از دیگر سازندگان خودروهای الکتریکی قصد دارد تا در حد توان قیمت تمام‌شده محصولات الکتریکی برندهای تحت پوشش را نسبت به رقبا کاهش دهد.

تین نیوز

تویوتا برای سبقت گرفتن از دیگر سازندگان خودروهای الکتریکی قصد دارد تا در حد توان قیمت تمام‌شده محصولات الکتریکی برندهای تحت پوشش را نسبت به رقبا کاهش دهد.

برای رسیدن به این هدف تویوتا به شرکت پاناسونیک به‌عنوان بزرگ‌ترین شریکش در ساخت تجهیزات الکترونیکی خودروهای این شرکت سفارش داده تا باتری‌هایی باقیمت پایین، ظرفیت بالا و قابلیت شارژ سریع برای محصولات این غول خودروسازی تولید کند.

اما خود تویوتا هم بیکار ننشسته و به‌تازگی اعلام کرده که با حذف مقدار زیادی از فلزات و عناصر گران‌قیمت در موتورهای الکتریکی توانسته موتورهای الکتریکی ارزان‌قیمت برای خودروهای الکتریکی تولید کند.

به گزارش بلومبرگ، این خودروساز با جایگزین کردن برخی عناصر گران‌قیمت معدنی با انواع ارزان‌تر آن موفق شده است قیمت تمام‌شده موتورهای برقی را به نحو قابل‌توجهی پایین بیاورد.

در ماه‌های اخیر چالش تأمین مواد معدنی برای تولید موتورها و باتری‌های خودروهای برقی در جهان خبرساز شده است. شناخته‌شده‌ترین عناصری که محدودیت عرضه و قیمت آن‌ها کار را برای خودروسازان مشکل کرده است، کبالت و لیتیوم هستند.

تدبیر تازه تویوتا سبب شده است استفاده از این عناصر کمیاب خاکی در تولید موتورهای برقی حدود ۲۰ درصد کاهش یابد. این صرفه‌جویی با به‌کارگیری برخی قطعات مغناطیسی ممکن شده است که به‌عنوان جایگزینی برای عنصری به نام نئودیمیوم مطرح‌شده است. نئودیمیوم اغلب در تولید باتری‌های قدرتمند دائمی به کار می‌رود.

تویوتا اعلام کرد موتورهای جدید برقی ظرف مدت ۱۰‌سال به تولید انبوه خواهند رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.