| کد خبر: 161372 |

◄ حمل‌ونقل عمومی رایگان، راهکار آلمانی‌ها برای کاهش آلودگی هوا

درحالی‌که هرساله آلودگی هوای کلان‌شهرها در ایران جان بسیاری از مردم را می‌گیرد، مقامات آلمانی با تشخیص آلایندگی بالای خودروهای دیزل درصدد کاهش آلایندگی خودروهای خود هستند.

تین نیوز

درحالی‌که هرساله آلودگی هوای کلان‌شهرها در ایران جان بسیاری از شهروندان کلان‌شهرها را می‌گیرد، مقامات آلمانی با تشخیص آلایندگی بالای خودروهای دیزل درصدد کاهش آلایندگی خودروهای خود هستند.

در آلمان استانداردهای آلایندگی در مورد خودروها به سخت‌گیرانه‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود؛ بااین‌حال مقامات آلمانی درصدد کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی‌شان هستند و در برخی کلان‌شهرهای آلمان حمل‌ونقل عمومی رایگان برای کاهش استفاده شهروندان از حمل‌ونقل شخصی اجراشده است.

ممکن است فکر کنید که این قوانین، کاهش استانداردهای آلایندگی خودروهای سواری را در پی خواهد داشت؛ اما سخنگوی وزارت محیط‌زیست آلمان اعلام کرد طرح حمل‌ونقل عمومی رایگان که در چند شهر آلمان اجرا خواهد شد، به‌منظور رفع محدودیت‌های آلایندگی در خصوص خودروهای سواری وضع نشده است و اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه در این خصوص ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اتوموتیو‌نیوز، گابریل هوفه در کنفرانس خبری گفت: «کاهش آلاینده‌ها در درازمدت تنها با محدود کردن اکسیدهای نیتروژنی میسر خواهد شد که از اگزوز خودروهای دیزلی به هوای شهرها راه می‌یابند.»

 او تصریح کرد اعمال فشار بر خودروسازان به‌منظور کاهش آلایندگی خودروها ادامه خواهد داشت و خودروسازان موظف هستند هزینه کاهش آلایندگی تولیدات قبلی خود را نیز بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.