| کد خبر: 161230 |

◄ احتمال حذف 10 خودرو پرمصرف از خط تولید

پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از توقف تولید 10 خودرو از ابتدای تیرماه به دلیل عدم تطابق با استانداردهای مصرف سوخت خبر داد.

تین نیوز

پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از توقف تولید 10 خودرو از ابتدای تیرماه به دلیل عدم تطابق با استانداردهای مصرف سوخت خبر داد.

پیمان پیرایش افزود: خودروسازان تا ابتدای تیرماه سال 1397 فرصت دارند تا مصرف سوخت محصولات خود را به حد استاندارد برسانند و در محصولاتی که با این استاندارد تطابق نداشته باشند از خط تولید حذف خواهند شد.

او ادامه داد: فاز اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۴ اجرایی شد هرچند که این استاندارد درگذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است. این در حالی است که فاز دوم این طرح باید از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۶ که با تصویب کارگروه مصرف سوخت شش ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مسئله به ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۷ موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت نیز از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز می‌شود که معیار آن مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران بابیان این‌که مقوله استاندارد مصرف سوخت خودروها مجزا از طرح استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی است، تصریح کرد: به‌احتمال بسیار زیاد تا ابتدای تیرماه سال آینده به دلیل عدم مطابقت مصرف سوخت خودروها با استانداردهای مربوطه خط تولید برخی خودروها متوقف خواهد شد و در حال حاضر ۲۰ مدل خودرو نمی‌توانند این استانداردها را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، پیرایش ادامه داد: برخی از این خودروها به میزان استاندارد مصرف سوخت بسیار نزدیک هستند و با تغییرات مختلفی ازجمله کالیبره کردن خود می‌توانند استانداردهایشان را به‌روزرسانی کنند. برخی خودروسازان نیز تصمیم گرفتند موتور خودروها را تغییر داده و از موتورهای بهتری استفاده کنند.

 او اعلام کرد که به‌احتمال بسیار زیاد خط تولید ۱۰ مدل خودرو به دلیل عدم تطابق استاندارد میزان مصرف سوخت تا ابتدای تیرماه سال آینده متوقف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.