| کد خبر: 160770 |

◄ تامین اعتبار نیمی از نوسازی خودروهای فرسوده از منابع وزارت نفت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 50 درصد طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود. خودروسازان داخلی و همچنین بخش خصوصی، توان تأمین مالی طرح ندارند.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 50 درصد طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود. خودروسازان داخلی و همچنین بخش خصوصی، توان تأمین مالی طرح ندارند.

به گزارش تین‌نیوز، منصور معظمی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور مقررشده وزارت نفت از محل فروش نفت خام و سایر فرآورده‌ها بخشی از منابع مالی آن را تأمین کند.

او گفت: 50 درصد منابع این پروژه عظیم از سوی دولت و 30 درصد از سوی بانک‌ها تأمین‌شده و 20 درصد باقی‌مانده نیز آورده نقدی افراد و متقاضیان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رئیس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: تعداد خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح، 202 هزار و 500 دستگاه است که منابع اختصاص‌یافته توسط دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.

 وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت و کشور، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز داخلی در این پروژه عظیم مشارکت خواهند کرد.

آمار خودروهای فرسوده

بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت بیش از 21 هزار اتوبوس درون‌شهری، بیش از 13 هزار اتوبوس برون‌شهری، 19 هزار کامیونت، 57 هزار مینی‌بوس و ون و 240 هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین‌باره گفت: تعداد خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه است که منابع اختصاص‌یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.

وی افزود: در این طرح سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.