| کد خبر: 160612 |

◄ ارسال لایحه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به هیأت دولت

خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف پایین سوخت‌های فسیلی و آلایندگی نزدیک به صفر، در اغلب کشورهای دنیا موردحمایت حاکمیت هستند. خریداران این نوع خودروها در کشورهای پیشرفته از معافیت‌های مالیاتی مختلف و سوبسید در قیمت خودرو برخوردار می‌شوند تا خرید این خودروها در مقابل خودروهای آلاینده صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

تین نیوز

خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف پایین سوخت‌های فسیلی و آلایندگی نزدیک به صفر، در اغلب کشورهای دنیا موردحمایت حاکمیت هستند. خریداران این نوع خودروها در کشورهای پیشرفته از معافیت‌های مالیاتی مختلف و یارانه در قیمت خودرو برخوردار می‌شوند تا خرید این خودروها در مقابل خودروهای آلاینده صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

اما در تعرفه‌های اعلامی از طرف وزارت صنعت برای واردات خودرو، حمایت چندانی از این نوع خودروها نشده بود و این موضوع باعث اعتراضاتی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس شد.

به گزارش تین‌نیوز، امروز روابط عمومی وزارت صنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مصوبه کاهش تعرفه خودروهاى هیبریدى متناسب با میزان کاهش مصرف سوخت «فسیلی» و درنتیجه کاهش آلایندگى هوا را تهیه و تقدیم هیأت دولت شده است.

در این اطلاعیه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی آمده است:

نظر به طرح برخی نظرات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تعرفه خودروهای هیبریدی به اطلاع می‌رسد، وزارت صنعت، معدن و تجارت قبلاً و بنا به دستور رئیس‌جمهور محترم " مصوبه کاهش تعرفه خودروهاى هیبریدى متناسب با میزان کاهش مصرف سوخت فسیلی"  و درنتیجه کاهش آلایندگى  هوا را تهیه و تقدیم دولت نموده است.

روز گذشته سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نامه‌ای با 104 امضا به محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت خبر داد تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های واردات خودروها هیبریدی اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.