| کد خبر: 160584 |

◄ رونمایی از نسل جدید مرسدس‌بنز کلاس A

نسل جدید کوچک‌ترین عضو خانواده بزرگ مرسدس‌بنز در شهر آمستردام هلند رونمایی شد. کلاس A نسل چهارم جانشین خودرویی خواهد شد که در سال‌های اخیر سهم مهمی در موفقیت بنز داشته است. طراحی اسپرت کلاس A باعث شده تا بنز در این بخش از بازار بتواند بر دیگر رقبای آلمانی غلبه کند.

تین نیوز

نسل جدید کوچک‌ترین عضو خانواده بزرگ مرسدس‌بنز در شهر آمستردام هلند رونمایی شد. کلاس A نسل چهارم جانشین خودرویی خواهد شد که در سال‌های اخیر سهم مهمی در موفقیت بنز داشته است. طراحی اسپرت کلاس A باعث شده تا بنز در این بخش از بازار بتواند بر دیگر رقبای آلمانی غلبه کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، به گفته پیتر زچه مدیرعامل مرسدس‌بنز این مدل سهم بالایی در جذب مشتریان به برند بنز دارد. شصت درصد از خریداران کلاس A قبلاً مشتری شرکت‌های دیگر بودند. بخش عمده‌ای از آن‌ها هم جوان هستند و سال‌های بیشتری مشتری بنز خواهند بود.

ظاهر جدید محصولات بنز دو ماه پیش با نسل جدید مدل CLS معرفی شد و به‌مرور در مدل‌های دیگر کارخانه تکرار می‌شود. نسل چهارم کلاس A هم براساس همین سبک طراحی‌شده است. در این الگوی طراحی، بدنه با خطوطی ساده‌تر و نرم‌تر طراحی‌شده است و هماهنگ با روند کنونی طراحی ماشین، چراغ‌ها باریک‌تر و جلوپنجره‌ بزرگ‌تر شده است. در واکنش به انتقادها از مدل فعلی، ابعاد ماشین کمی بزرگ‌تر شده تا جای سرنشینان و بار و دید راننده بهتر شود.

داخل ماشین به‌طور اساسی تغییر کرده است. کلاس A با سیستم جدید مدیریت خودرو عرضه می‌شود که باهوش مصنوعی کار می‌کند. این سیستم تشخیص می‌دهد چه کسی پشت فرمان نشسته و بخش‌های مختلف ماشین را با توجه به سلیقه و عادت او تغییر می‌دهد. مثلاً آهنگ‌های موردعلاقه‌اش را پخش می‌کند، قرارها و تلفن‌هایش را یادآوری می‌کند یا در ساعتی مشخص ترافیک مسیر خانه یا کار را به او اطلاع می‌دهد.

ارتباط با این سیستم به‌صورت کلامی برقرار می‌شود و شبیه به هوش مصنوعی شرکت‌های گوگل، اپل و آمازون، می‌تواند جمله‌های راننده را درک کرده و به آن واکنش نشان دهد. مثلاً راننده برای روشن کردن بخاری می‌تواند تنها بگوید که سردش است.

مرسدس‌بنز کلاس A را به امکانات ایمنی و رفاهی مجهز کرده که تاکنون در مدل‌های بالاتر این کارخانه ارائه می‌شد. بنز با این تعریف تازه از خودروهای لوکس کوچک، در پی فرصتی است که بتواند از این بخش از بازار که معمولاً سود کمتری دارد، درآمد بیشتری کسب کند.

شرکت دایملر که مالک مرسدس-بنز است هفته پیش اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ ده میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو سود کرده که ۲۴ درصد از سال ۲۰۱۶ بیشتر است. اما پیتر زچه هم‌زمان هشدار داد که هزینه‌ زیاد سرمایه‌گذاری برای فن‌آوری‌ خودروهای الکتریکی و خودران باعث خواهد شد روند افزایش سود برای مدتی متوقف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.