| کد خبر: 160186 |

◄ 122 سالگی تولید نخستین خودرو گازوئیلی توسط «کارل بنز»

کارل بنز در سال 1844 در شهر مولبرگ آلمان در خانواده‌ای فقیر متولد شد و بااین‌وجود موفق شد در سن پانزده‌سالگی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کارلسروهه مشغول به تحصیل شود.

تین نیوز

کارل بنز در سال 1844 در شهر مولبرگ آلمان در خانواده‌ای فقیر متولد شد و با این‌ وجود موفق شد در سن پانزده‌سالگی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کارلسروهه مشغول به تحصیل شود.

این مهندس خلاق آلمانی در ابتدای تحصیلات دانشگاهی به فکر تولید یک گاری افتاد که بدون نیاز به اسب حرکت کند.

اولین سال‌های فعالیت حرفه‌ای او در شرکت‌های معروف مهندسی مکانیک گذشت اما او در ۲۷ سالگی اولین کارگاه ورق‌کاری خود را تأسیس کرد. بنز در سال‌های فعالیت در این کارگاه، پروانه‌های مختلفی درزمینهٔ‌ وسایل نقلیه به نام خود ثبت کرد.

 پس از گذشت مدتی، طرح‌های او برای کنترل سرعت، جرقه به‌وسیله‌ باتری، کاربراتور، کلاچ، شفت چرخ‌دنده‌ای و رادیاتور نیز به ثبت رسیدند. البته او پس از مدتی به خاطر مشکلات با سهامداران و عدم توانایی در اجرای طرح‌های خود از شرکت استعفا داد.

۲۹ ژانویه سال ۱۸۸۶ کارل بنز پروانه تولید نخستین خودرو گازوئیلی را به نام خود ثبت کرد.

 کارل بنز در سال‌های فعالیت خود تا ۱۸۸۶، پستی‌وبلندی‌های زیادی را تحمل کرد. سرانجام در این سال و با افزایش درخواست برای موتورهای با سیستم احتراق داخلی، او شرکت خود را با نام Benz&Cie توسعه داد. در سال‌های انتهایی قرن۱۹، شرکت بنز بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ خودرو در جهان بود که تا سال ۱۸۹۹، تعداد ۵۷۲ دستگاه از محصولاتش را تولید و روانه بازار کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.