| کد خبر: 160007 |

◄ روند نزولی کیفیت خدمات پس‌ازفروش خودرو

در بازار پررقابت خودرو در جهان، خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین پارامترهای مشتریان در انتخاب خودرو است. گستردگی جغرافیایی خدمات، پوشش کامل قطعات خودرو، مدت‌زمان ارائه خدمات و ... درفروش یک برند در جهان نقش بسیار مهمی دارد.

تین نیوز

در بازار پررقابت خودرو در جهان، خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین پارامترهای مشتریان در انتخاب خودرو است. گستردگی جغرافیایی خدمات، پوشش کامل قطعات خودرو، مدت‌زمان ارائه خدمات و ... درفروش یک برند در جهان نقش بسیار مهمی دارد.

درحالی‌که در جهان خودروسازان ارائه خدمات پس از فروش را حتی به‌صورت رایگان وظیفه خود می‌دانند، در بازار بسته و انحصاری ایران، خودروسازان و واردکنندگان خودرو این خدمات را باوجود نواقص زیاد لطفی در حق خریدار می‌دانند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول حدوداً یک سال اخیر کاهش‌یافته و مصرف‌کنندگان رضایت چندانی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ندارند.

عدم تناسب قیمت باکیفیت خودروهای داخلی و گران‌فروشی و تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد این شرکت‌ها است.

دراین‌باره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با نظرسنجی از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در بازه زمانی تابستان امسال (۱۳۹۶)، میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری را بررسی کرده است.

طبق نتایج این نظرسنجی میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در تابستان امسال نزولی بوده و از ۶۷۰ امتیاز در بهار امسال به ۶۶۶ امتیاز در تابستان کاهش‌یافته است. کاهش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در تابستان نسبت به بهار امسال در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در فصل‌های بهار و تابستان امسال نیز نسبت به زمستان سال گذشته (۱۳۹۵) با کاهش همراه بوده است. میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در زمستان ۱۳۹۵ برابر با ۶۸۰ امتیاز بوده است.

کاهش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش یکی از دلایل عمده نارضایتی مردم از صنعت خودرو است. صنعتی که به‌جای پاسخگو بودن همیشه در جایگاه مطالبه گری قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.