| کد خبر: 159697 |

◄ نوسازی خودروهای فرسوده ردیف بودجه می‌گیرد

محمدحسین مقیمی استاندار تهران از ایجاد ردیف بودجه‌ای برای نوسازی خودروهای فرسوده در بخش حمل‌ونقل عمومی و شخصی خبر داد.

تین نیوز

محمدحسین مقیمی استاندار تهران از ایجاد ردیف بودجه‌ای برای نوسازی خودروهای فرسوده در بخش حمل‌ونقل عمومی و شخصی خبر داد.

اسقاط خودروهای فرسوده یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها است. با توجه به سهم بالای خودروهای حمل‌ونقل عمومی در آلودگی هوای کلان‌شهرها و اسقاط خودروهای فرسوده شخصی توسط واردکنندگان خودرو، به نظر می‌رسد این ردیف بودجه بیشتر برای سرعت دادن به نوسازی ناوگان عمومی در نظر گرفته‌شده باشد.

بر این اساس پیش‌ازاین نیز وارد‌کنندگان ملزم به خروج فرسوده‌ها بودند حال‌آنکه هیأت‌وزیران در اواخر مردادماه امسال در مصوبه‌ای وارد‌کنندگان را به اسقاط بیشتر فرسوده‌ها ملزم کرد؛ به‌طوری‌که در دستورالعمل دولت تا خروج هشت فرسوده از سوی وارد‌کنندگان پیش‌بینی‌شده است.

 اگرچه بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته ۲۴۰ هزار خودرو سواری از سوی واردکنندگان اسقاط شد، اما با دستورالعمل جدید، خروج حدود ۴۰۰ هزار فرسوده با همکاری آن‌ها پیش‌بینی‌شده است؛ اما در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای خاص برای خروج فرسوده‌ها می‌تواند با محدودیت‌های تازه برای وارد‌کنندگان ربط پیدا کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، دستورالعمل جدید هیأت دولت  با توجه به افزایش تعرفه و همچنین محدودیت در ورود خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار، به‌نوعی واردات خودرو  را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ به‌طوری‌که برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از کاهش ورود خودرو به کشور دارد. بدین ترتیب خروج فرسوده‌ها نیز متأثر از واردات با کندی پیش خواهد رفت؛ بنابراین در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای برای خروج فرسوده‌ها الزامی به‌نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.