| کد خبر: 159599 |

◄ واردات موتورسیکلت 20 برابر تولید داخلی

در 9 ماهه اول سال جاری 73 هزار و 934 دستگاه انواع موتورسیکلت در ایران تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

در 9 ماهه اول سال جاری 73 هزار و 934 دستگاه انواع موتورسیکلت در ایران تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد کاهش داشته است.

سال گذشته 737 هزار دستگاه موتورسیکلت در ایران تولید شد که رکورد تولید سالانه موتورسیکلت را شکست. در سال 2016 میلادی 52 میلیون دلار انواع موتورسیکلت به کشورهای مختلف صادرشده و رکورد جهانی آن شکسته شده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، حجم صادرات انواع موتورسیکلت ایرانی در سال ۱۳۹۵ رقمی بالغ‌بر هفت میلیون دلار بوده است و واردات این بخش ارزشی بیش از ۱۵۳ میلیون دلار داشته است؛ به عبارت دیگر حتی در سال تولید انواع موتورسیکلت واردات این بخش در قیاس با تولید داخل حجمی بسیار بالا را به خود اختصاص داده و تراز تجاری در این بخش منفی ۱۴۶ بوده و حجم واردات انواع موتورسیکلت در قیاس با تولید آن حدود ۲۰ برابر بوده است.

به گزارش ایسنا، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان عمده کشورهای وارد کننده موتورسیکلت‌های ایرانی هستند البته کشورهایی مانند هند، آذربایجان، ارمنستان، بحرین و سوئیس دیگر بازارهای بالقوه انواع موتورسیکلت معرفی‌شده‌اند.

۶۴ درصد از صادرات ایران در این بخش به بازار عراق صادرشده  و کشور افغانستان با در بر گرفتن ۲۳ درصد از مجموع صادرات ایران در رتبه دوم بازارهای هدف موتورسیکلت ایرانی قرار می‌گیرد. سایر کشورها سهمی کمتر از پنج درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.