| کد خبر: 159576 |

◄ متهمان اصلی آلودگی هوای تهران

وسائل نقلیه به عنوان عامل 70 درصد آلودگی کلان‌شهرها شناخته می‌شوند؛ اما این سهم وسائل نقلیه متعلق به بخش‌های مختلفی است و 1.4 درصد در ایجاد ذرات معلق که عامل اصلی آلودگی هوا هستند سهم دارند و خودروهای سنگین با 22.4 درصد بیش از 15 برابر خودروهای سواری و شخصی در این وضعیت سهیم‌اند.

تین نیوز

وسائل نقلیه به عنوان عامل 70 درصد آلودگی کلان‌شهرها شناخته می‌شوند؛ اما این سهم وسائل نقلیه متعلق به بخش‌های مختلفی است و 1.4 درصد در ایجاد ذرات معلق که عامل اصلی آلودگی هوا هستند سهم دارند و خودروهای سنگین با 22.4 درصد بیش از 15 برابر خودروهای سواری و شخصی در این وضعیت سهیم‌اند.

 موتورسیکلت‌ها هم در این بین با 10 درصد سهم، متهم بعدی پرونده آلودگی هوای کلان‌شهرها است. در شهر تهران 3.5 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند که معمولاً تک‌سرنشین، کاربراتوری و آلاینده هستند. بعد از مصوبه هیأت دولت مبنی بر تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری به‌جای کاربراتوری تنها 48 هزار موتورسیکلت از این نوع تولید شدند که قیمت بالایی هم داشتند. به این ترتیب همچنان موتورسیکلت‌های آلاینده به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند.

در تهران 85 درصد آلاینده‌های هوا توسط حمل‌ونقل عمومی منتشر می‌شوند. این به معنای متهم بودن حمل‌ونقل عمومی در آلودگی شهر تهران است. اتهامی که همیشه به سمت حمل‌ونقل شخصی و خودروهای تک‌سرنشین سوق داده می شود.

عدم رعایت استانداردهای جدید، تنظیم نبودن موتور و فرسوده بودن بخشی از عوامل آلایندگی حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، به این ترتیب عامل اصلی آلودگی کلان‌شهرها به ترتیب حمل‌ونقل عمومی، خودروهای سنگین، موتر سیکلت و خودروهای سواری هستند. در صورتی که در اکثر بحث‌های کارشناسی خودروهای سواری عامل اصلی این مشکل به‌حساب می‌آیند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.