| کد خبر: 159386 |

◄ سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری فورد در خودروهای الکتریکی

در آمریکا همیشه خودروهای پاک از معافیت‌هایی در مالیات و عوارض برخوردارند که قابلیت رقابتی بیشتری نسبت به محصولات بنزینی و دیزلی داشته باشند و خریداران را تشویق به خرید این خودروهای پاک می‌کند. درگذشته بخش بزرگی از خودروهای پاک بازار آمریکا اروپایی یا ژاپنی بودند و خودروسازان آمریکایی کمتر به این بخش توجه کرده بودند. خودروهای محبوبی مانند شورلت بولت در بخش خودروهای پاک آمریکایی حضور داشتند اما ازنظر قیمت و امکانات قادر به رقابت با ژاپنی‌ها نبودند.

تین نیوز

با بالا گرفتن تب خودروهای الکتریکی در جهان، کمپانی فورد آمریکا به این فکر افتاده تا در این بخش به رقابت با دیگر غول‌های خودروسازی بپردازد. این شرکت برای این کار 11 میلیارد دلار بودجه تا سال 2020 در نظر گرفته است و قصد دارد 40 مدل هیبریدی و تمام الکتریکی را تا آن سال به بازار ارائه کند.

به گزارش رویترز، بیل فورد مدیر شرکت فورد،  در نمایشگاه خودروی دیترویت با اعلام این خبر افزود: ما خودروهای اصلی و پرفروش خود و خودروهایی که نماد این شرکت هستند را انتخاب خواهیم کرد و آن‌ها را الکتریکی خواهیم کرد.

مدیران فورد می‌گویند سطح سرمایه‌گذاری بسیار بالاتر از سطح اعلام‌شده قبلی ۴.۵ میلیارد دلار تا ۲۰۲۰ است و این دربرگیرنده هزینه‌های ساخت طراحی خودروهایی است که به‌طور اختصاصی الکتریکی هستند (از یک مدل فسیلی تبدیل نشده‌اند).

هزینه‌کردهای مربوط به مهندسی، تحقیقات و توسعه فورد در سال ۲۰۱۶، آخرین سالی که داده‌های آن به‌طور کامل منتشرشده است، ۷.۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به ۶.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش‌یافته است.

مدیر اجرایی ارشد فورد، جیم هاکت، در ماه اکتبر به سرمایه‌گذاران گفت که این خودروساز ظرف ۵ سال آینده از هزینه‌های خود ۱۴ میلیارد دلار کم می‌کند و جهت سرمایه‌گذاری خود را از خودروهای سدان و موتورهای احتراق داخلی به‌سوی توسعه وانت و کامیونت و خودروهای الکتریکی و هیبریدی تغییر خواهد داد.

مدیران اجرایی می‌گویند از بین ۴۰ مدلی که قرار است تا سال ۲۰۲۰ در سراسر دنیا ارائه شوند، ۱۶ مدل خودروی تمام الکتریکی خواهند بود و بقیه خودروهای هیبریدی هستند.

شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا موتورز و فولکس‌واگن تابه‌حال طرح‌های بزرگ و روبه‌جلوی خود را درزمینهٔ توسعه تولیدات خودروی الکتریکی، اعلام کرده‌اند و همه نوع سلیقه مشتری را هم هدف قرار داده‌اند که این شامل کسانی که خودروهای لوکس، اسپرت و یا شاسی‌بلند می‌خواهند یا دوست دارند همه این ویژگی‌ها را در یک خودرو داشته باشند، می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.