| کد خبر: 159365 |

◄ عربستان با کمک ژاپنی‌ها خودروی الکتریکی می‌سازد

بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان درصدد توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی در خاک خود است و به این منظور با شرکت‌های توکیو الکتریک پاور، نیسان موتور و تاکائوکا توکو قراردادی برای اولین پروژه پایلوت ساخت خودروی الکتریکی در خاک عربستان به امضا کرده است.

تین نیوز

بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان درصدد توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی در خاک خود است و به این منظور با شرکت‌های توکیو الکتریک پاور، نیسان موتور و تاکائوکا توکو قراردادی برای اولین پروژه پایلوت ساخت خودروی الکتریکی در خاک عربستان به امضا کرده است.

به گزارش وب‌سایت  gadgetsnow، دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط‌زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

عربستان سعودی به‌منظور حفظ محیط‌زیست و افزایش استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی با شرکت‌های توکیو پاور و همچنین شرکت خودروسازی نیسان ژاپن قراردادی را به امضا رسانیده است تا زیرساخت‌های ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را گسترش داده و درنتیجه خودروهای پاک برقی و الکتریکی در سطح شهر افزایش یابند.

عربستان سعودی تصمیم گرفته است که در تمامی عرصه‌های صنعتی اقتصاد خود را از وابستگی صرف به صادرات و فروش نفت برهاند و در همین راستا نیز سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را از شرکت‌های بزرگ جهانی به خود جذب کرده است. حالا نیز با همکاری با خودروساز برتر ژاپنی (نیسان) تصمیم گرفته است خودروهای پاک الکتریکی برتر جهان را وارد کشور کرده و در دسترس شهروندان سعودی قرار دهد.

قرارداد عربستان سعودی با شرکت‌های توکیو پاور (TEPCO) و تاکائوکا توکوی ژاپن به مردم عربستان این امکان را می‌دهد تا پس از ساخت ایستگاه‌های شارژ سریع، خودروهای برقی و الکتریکی خود را تنها در مدت‌زمان کوتاهی (۳۰ دقیقه) شارژ کنند.

البته هنوز هیچ برنامه مشخص، زمان و جزئیات دقیقی برای اجرای این پروژه بیان‌نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    زنگ خطر زده شده است.
    دقت کنید با کشف نفت خاورمیانه تنها دو حکومت قاجار و عثمانی بوده است منقرض شدند ده ها کشور بوجود امدند.
    مطمئنا باشید با اتمام نفت دوباره جغرافیای منطقه تغییر خواهد کرد. عربستان بیدار شده بسوی رهایی از وابستگی صرف رفته.
    مسئولان کشورمان بیدار شوند ما در ایران با ایجاد زیرساخت تولید خودروهای برقی ، گسترش خطوط ریلی ترجیحا برقی ،نیروگاه خورشیدی بادی، و مهمتر ایجاد بستر گسترش بخش خصوصی زمینه ایمنی خود فراهم می اوریم. حتی قبل از اتمام نفت احتمال هست مانند قضیه زغال سنگ.کشورهای پیشرفته با ورود خودروهای برقی واردات نفت خود بسیار کاهش دهند،و صادرات نفت در اینده بی ارزش شود.
    تنها چهار عامل میتوانند کشور ما نجات دهند، 1_ بخش خصوصی واقعی قدرتمند. 2_ درامد ترانزیت که خود امنیت کشورمان هم بیمه میکند
    3_ مالیات ،که انهم منوط به قدرتمند شدن بخش خصوصی هست،هر چقدر بخش خصوصی قدرتمند تر شود خلق ثروت مالیاتی برای دولت بیشتر میشود.
    4_ کاهش حجم بدنه دولت و نقش نظارتی دادن به دولت، بجز دو بخش حیاتی بهداشت و اموزش.
    اگر ما اصلاح اقتصادی از الان شروع کنیم بسلامتی از تلاطم خواهیم گذاشت در غیر اینصورت حتی نه تنها کشور ،بلکه خود نظام هم موجودیت ان خطر میفتد بطور مثال زمانی تصور کنید بدلیل نبود درامد نفتی ،دولت از تامین حقوق نظامیان عاجز بماند مطمئنا تبعات سنگین دارد. ما محکوم به خصوصی سازی واقعی هستیم.
    در کشور های خصوصی سازی بوده گرچه نام سرمایه داری داشتند اما برخلاف تبلیغات چپ ها مشاهده حتی کارگران وضعیت معشیت بهتری دارند تورم بمدد تولید انبوه پایین هست،رقابت پذیری مانع انخصار شده،
    اتفاقا برعکس تبلیغات چپ ها، در این کشورها کارگر ،کارمند صنعتگر معلمین همگی وضعیت سطح رفاه بالایی داشتند.
    درحالیکه کشورهای چپ حتی مثل کوبا و کره شمالی ادعای دفاع از حق کارگر دارند برای انها جیره غذایی تعیین کردند! کشوری مثل کوبا هر فرد شش ماه یکبار گوشت میخرد! جالب اکثریت هم کارمند هستند اگر گردشگری نباشد دولت سقوط میکند.
    لذا خصوصی سازی و ترانزیت جدی بگیریم ،شاید ده سال دیگر دیر باشد.